Wolfenstein vs Allied Assault

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 mars 2002, 15:17
Ort: Örebro
Kontakt:

Wolfenstein vs Allied Assault

Inlägg av Gribing » 28 mars 2002, 09:54

Jag har spelet Wolfenstein över Internt ett tag nu. Helt ok. Hur är det spelet jämfört med AA?

Fördelar, nackdelar?

/Gribing

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 28 mars 2002, 10:50

wolfen stein är bättre i multi play men moh:aa är mycket bättre i singel play.

men det är lite korkat spel, man kan ladda en thomson med tysk 9mm mp40 ammo :D och på demon så sköt jag sönder en tiger med Panzerschrek(!).
önskar jag hade bättre data då skulle jag köpa moh:aa och rtcws och köra multi player.. men men jag kan hålla mig till första versionen av rtcws.

Mad Hatter
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:54

Inlägg av Mad Hatter » 28 mars 2002, 11:46

Wolfenstein är klart det snyggaste WW2 multiplayer-spelet som finns, men tyvärr är det orealistiskt, t.ex. om man är allierad kan man välja tyska vapen(!), orealistiska vapenljud o.s.v.
Wolfenstein single player lider tyvärr av "hjärndöd, odödlig amerikan som dödar varenda ond tysk genom sin laserblick"-syndromet. Ingen känsla alls. Dessutom har de lagt till zombies och annat påhittat.
"Medal of Honor Allied Assault" är bättre som singleplayer, men tyvärr har man alldeles för hög hälsa. Det krävs typ fem skott från en Mauser för att man ska dö. Bättre känsla än RTCW sp, men speltillverkarna har en hel del att lära sig inför nästa WW2-spel. Det känns som om de har baserat spelet på "Rädda menige Meningslös" - samma naiv-patriotiska anda.
"Day of defeat" däremot som endast är multiplayer, är klart min favorit. Det är realistiskt, dynamiskt och har känsla.

Användarvisningsbild
Mats
Medlem
Inlägg: 699
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:23
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Day of Defeat

Inlägg av Mats » 28 mars 2002, 12:27

Menar du den det där tillägget till Counterstrike? Jag tycker det var helt bedrövligt. Hade sett fram emot det, men grafiken var fullständigt undermålig, spelet saknade känsla mm.

Mad Hatter
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:54

Inlägg av Mad Hatter » 28 mars 2002, 12:41

Menar du version 1.3 och de tidigare versionerna? Numera är det version 2.0 som gäller. Det är som ett helt nytt spel jämfört med de tidigare versionerna. Grafiken är inte likadan längre. Nu har de även lagt till MG42 och MG34.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 28 mars 2002, 13:41

Jag tror att RtCW inte ska tas som ett verklighetstroget WW2 spel, utan mer som en uppföljare till Wolfenstein (som (nästan) alla vet inte vara llt för realistiskt...)

Har inte spelat MOH:AA. :(

/Johan

Morot
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:05

Inlägg av Morot » 28 mars 2002, 19:40

William Blomström skrev: "Medal of Honor Allied Assault" är bättre som singleplayer, men tyvärr har man alldeles för hög hälsa. Det krävs typ fem skott från en Mauser för att man ska dö. Bättre känsla än RTCW sp, men speltillverkarna har en hel del att lära sig inför nästa WW2-spel. Det känns som om de har baserat spelet på "Rädda menige Meningslös" - samma naiv-patriotiska anda.
"Day of defeat" däremot som endast är multiplayer, är klart min favorit. Det är realistiskt, dynamiskt och har känsla.
Jag tyckte MoHAA var mer som spel som Virtua Cop (om någon minns dem), dvs sådana där arcadspel där man stod med pistol o sköt på rånare som svämmade in på skärmen. Känslan var ungefär likadan, fast man kunde gå fram/bak/vänster/höger också. Jag har iofs bara spelat sp demot av mohaa, men jag tyckte inte det verkade så jätte-extremt-super kul som alla säger att det är. Lite för orealistiskt med fiender som stormar in framför ens mg..

Personligen ser jag mer fram emot något av WW2 moddarna till Operation Flashpoint.

Mad Hatter
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:54

Inlägg av Mad Hatter » 28 mars 2002, 23:43

Kan du informera mig om de framtida moddarna till Operation Flashpoint? Det diskuterades på det gamla forumet, och det lilla jag såg av det verkade grymt! Vet du några bra sidor om det?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 29 mars 2002, 12:55

Jag vet två moddar.

Invasion 1944:Fields of glory http://www.invasion1944.com

Operation winter match http://www.3dactionplanet.com/flashpoin ... index.html

Morot
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:05

Inlägg av Morot » 29 mars 2002, 15:03

kanske ot men Operation Vietnam lär också bli en höjdarmodd till Operation flashpoint :)

http://www.operation-flashpoint.net/vietnam/

jag får lov att titta runt efter fler ww2 moddar, för de enda jag kan komma på just nu är de som tobbe postade

Adde M
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 29 mars 2002, 20:10
Ort: Stockholm

När blir de klara?

Inlägg av Adde M » 30 mars 2002, 15:34

Någon som vet när moddarna till Operation Flashpoint beräknas vara klara? Jag tycker att jag har väntat ganska länge nu! :?

Tacksam för svar!

//Adde

steph
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: 24 mars 2002, 14:20
Ort: Stockholm

mer ww2-spel

Inlägg av steph » 5 april 2002, 23:14

Nu har jag lirat klart Wolfenstein och Medal of honour, finns det några fler lika bra spel? Jag är mer för fotsoldat än flygplan eller liknande.

/Stefan

Användarvisningsbild
Hans Rosenberg
Medlem
Inlägg: 152
Blev medlem: 24 mars 2002, 20:43
Ort: Stockholm

Day of Defeat

Inlägg av Hans Rosenberg » 6 april 2002, 02:26

Jag måste rekommendera Day of Defeat - det spelet blir man aldrig klar med.

Skriv svar