Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Viktor
- Medlem
- Inlägg: 68
- Blev medlem: 24 juli 2003, 15:56
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Viktor » 21 december 2003, 13:22
Kanonerna på Navarone
Bron över floden Kwai
March or Die
Full Metal Jacket
Killing Fields
Deer Hunter
Den Längsta Dagen
Pearl Harbor
Band of Brothers
Southern Comfort
Plutonen
We Were Soldiers
Det stora slaget Gettysburg
Apocalypse Now
Kellys Hjältar
Rädda Menige Ryan
Vinterkriget
Bakhållet
Okänd Soldat (1955)
Okänd Soldat (1985)
Järnkorset
Döden på Larvfötter
U-571
Black Hawk Down
Das Boot
Welcome to Sarajevo
Kanonbåten San Pablo
Hjältarna från Telemarken
-
Marco
- Medlem
- Inlägg: 1696
- Blev medlem: 23 augusti 2003, 14:24
- Ort: Vendelsö, Haninge
-
Kontakt:
Inlägg
av Marco » 21 december 2003, 14:30
Du kanske skulle skriva dom till denna tråd
viewtopic.php?t=7024
-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 21 december 2003, 16:02
Du kanske har lagt mäke till att det inte bara är AVK filmer
/Marcus
-
L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
-
Kontakt:
Inlägg
av L. Josephson » 21 december 2003, 16:47
Zulu, The Alamo och Glory är ganska klassiska filmer som bör vara med...
-
Viktor
- Medlem
- Inlägg: 68
- Blev medlem: 24 juli 2003, 15:56
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Viktor » 21 december 2003, 17:26
Men filmerna jag skrivit är ju inte bara vk2 filmer..
Mvh, Viktor
-
CJBackfire
- Medlem
- Inlägg: 995
- Blev medlem: 2 oktober 2002, 13:40
- Ort: sverige
Inlägg
av CJBackfire » 21 december 2003, 17:42
Gods and Generals
-
Viktor
- Medlem
- Inlägg: 68
- Blev medlem: 24 juli 2003, 15:56
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Viktor » 21 december 2003, 17:43
CJBackfire skrev:Gods and Generals
Den har jag inte sett vad handlar den om.?
/ Viktor
-
CJBackfire
- Medlem
- Inlägg: 995
- Blev medlem: 2 oktober 2002, 13:40
- Ort: sverige
Inlägg
av CJBackfire » 21 december 2003, 18:53
Gjort att gänget som gjorde gettysburg..Ska vara första delen i en trilogi där Gods and Generals är först och Gettysburg andra filmen (kommer inte ihåg vad tredje kommer hetta) en del skådisar är dom samma
Asbra....om du gillar gettysburg kommer du gilla denna med
-
Marco
- Medlem
- Inlägg: 1696
- Blev medlem: 23 augusti 2003, 14:24
- Ort: Vendelsö, Haninge
-
Kontakt:
Inlägg
av Marco » 21 december 2003, 18:56
Viktor skrev:
Men filmerna jag skrivit är ju inte bara vk2 filmer..
Mvh, Viktor
<Ops!>
Ber ursäkt jätte mycket....
Lade inte rakt sagt märke till det

-
von Holmen
- Medlem
- Inlägg: 34
- Blev medlem: 31 mars 2004, 20:54
- Ort: Svea rike
Inlägg
av von Holmen » 8 april 2004, 23:07
En av dem bästa filmerna är i alla fall Mel Gibsons Braveheart som handlar om Skottarnas frihetskrig mot Engelsmännen på 1200-talet tror jag.
-
Wolfblitzer
- Medlem
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39
Inlägg
av Wolfblitzer » 9 april 2004, 14:12
Är det bara jag som kan skilja på krigsfilmer och historiska filmer?
