Religion?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem
Inlägg: 539
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:11
Ort: Lund

Religion?

Inlägg av Never Spirit » 5 juni 2002, 16:31

Spelade Turkiet från 1419 och har expanderat långt västerut och knappt nåt österut (förutom halvön), men upptäckte att dom flesta områdena är Orthodoxa, så kan man ändra "Statsreligion" och isådana fall hur?

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 5 juni 2002, 17:12

Du kan skicka en präst till den regionen som inte har samma religion som din statsreilgion och konvetera den!

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem
Inlägg: 539
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:11
Ort: Lund

Inlägg av Never Spirit » 5 juni 2002, 19:56

Ja, det vet jag, men jag vill ändra på min statsreligion, går det?

Användarvisningsbild
virdung
Medlem
Inlägg: 220
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:33
Ort: Växjö

Inlägg av virdung » 5 juni 2002, 20:44

klicka på skölden med den otomanska flaggan uppe till vänster, klicka på skölden till höger (men religionssymbolen på) sen kan u välja vilken religion som är din statsreligion, om den religionen är upptäckt vill säga... Svårt att konvertera till Protestantism innan Martin Luther har spikat upp pappersbitarna på dörrn... :wink:

Diceman
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 7 maj 2002, 16:21
Ort: Umeå

Inlägg av Diceman » 10 juni 2002, 11:55

Never Spirit skrev:Ja, det vet jag, men jag vill ändra på min statsreligion, går det?
Nej det går tyvärr inte. Enda alternativet för dig är att antingen bli tvångskonverterad eller så konvertera alla provs till sunni. Vänta till du ha Suleyman I eller Mehmet II eller någon annan med hög admin skill så är det rätt lätt att konvertera, och om provinsen även är din kultur och kärnprovins så kommer chansen att lyckas ligga på 60-70%. Även om chansen att konvertera ligger på 30% så tjänar man näsintill alltid på att göra det.

P.s. Du vet att då provinsen i fråga har annan religion än din statsreligion så får man mindre inkomst i den?

Skriv svar