Multiplayer EU2?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Multiplayer EU2?

Inlägg av Johan Elisson » 23 maj 2002, 20:05

Är någon intresserad av att köra en liten "klasch of the titans" mellan skalman.nu:s besökare? Jag är med, Anno hänger säkerligen på, tobbe likaså (det rimmar! :) ), plus Mats och J von B??? Någon mer som kan vara med?

Preliminärt: Nån gång i helgen?

Kom gärna med förslag!

/Johan

Användarvisningsbild
Mats
Medlem
Inlägg: 699
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:23
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av Mats » 23 maj 2002, 20:06

Jag får nog tyvärr tacka nej pga av att jag befinner mig i slutskedet av mitt uppsatsskrivande. :(

Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av J von B » 23 maj 2002, 20:12

Det skall säkert gå att ordna, dock så vill jag spela upplysningstiden scenariot från 1709 så jag kan vara Preußen!

Sen så är det bara att huka er för mina Einzugs!

Mvh
/Johan

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 23 maj 2002, 20:29

Om jag ska vara med så ska vi start från 1492!

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 23 maj 2002, 20:48

Spelet startar 1419 Anno!!! :wink: Håller faktiskt med J von B, det är bättre att starta senare. Inte för att han ska få vara Preußen, för de existerar i början också, men för att det tar en så innih*lvetes lång tid att spela annars!

/Johan

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 23 maj 2002, 21:15

Man kan ju göra så att ett år tar 1 min att spela.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 23 maj 2002, 21:25

Ja, men det är aldeles för snabbt för att man ska hinna med allt! Man kan ju inte höja och sänka farten, och pausa hur som helst när man spelar multiplayer!

/Johan

Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av J von B » 23 maj 2002, 22:06

Bah, 1492 får ni spela utan mig, plinga mig när ni är på 1709 så kan jag hoppa in. Den farten jag spelade mig dig Johan var utmärkt tycker jag.

Mvh
/Johan

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 23 maj 2002, 22:08

Vad är EU2?

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 23 maj 2002, 22:41

Oh, verkar ju fräckt. Var kan man köpa det och hur mycket kostar det? Eller är det nåt man kan ladda ner gratis (inte för att jag tror det men...)

Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av J von B » 23 maj 2002, 23:07

Pulse!

Du kan köpa det på närmsta Åhlens varuhus.

Mvh
/Johan

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 24 maj 2002, 20:47

Hej!
Nu har jag skaffat EU2...vill utmana nån...snart...ska bara lära mig först.

/Pulse

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 24 maj 2002, 22:18

Det har väl varit omöjligt att undgå den dyrkan som råder kring EU2 här på Skalman , men jag har ändå inte hittills skaffat det. Är lite kritisk mot vissa saker; Svea Rike ansåg jag vara ett delvis mycket underhållande spel, men tyvärr var det ju så f*rbannat överkryddat med buggar! Finns det problemet också i EU2?
Jag har spelat EU2 ett tag och med v1.00 så stötte jag aldrig på ett endaste problem. Efter att jag installerat v1.04 så har spelet tyvärr en förmåga att då och då hoppa ur utan förvarning (tur att autosave finns :) ). Vid multiplayerspel hoppar det dock inte ur, men där har det hänt några gånger att vid uppstart av en omgång så ser grafiken konstig ut. Dessa nackdelar väges lätt upp mot känslan av att spöa danskarna i ett jätteslag på de skånska slätterna! :D

Och till dyrkan, förstår ni hur det kommer vara när Hearts of Iron dyker upp!!! EU2 i andravärldskrigsförpackning!!! :wink:

/Johan

Användarvisningsbild
Korpen
Medlem
Inlägg: 207
Blev medlem: 25 maj 2002, 21:59
Ort: Stockholm, Sverige

Re: Multiplayer EU2?

Inlägg av Korpen » 26 maj 2002, 12:50

Räkan in mig om det blir nått av det hela, har aldrig kört EU2 Multi, ser fram emot att pröva...
RULE SAVOY!

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 26 maj 2002, 12:53

Det verkar inte bli något i helgen (=idag), för jag har massor att göra i skolan... :( Men då säger vi nästa helg preliminärt istället?

/Johan

Skriv svar