Okänd soldat

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Okänd soldat

Inlägg av tobbe » 21 maj 2002, 21:45

Jag och min farsa (han vill se den igen) vill se okänd soldat men vi får inte tag på den. Så vet nån här nån internetlevarantör som har den nya version? Det spelar ingen roll om det är dvd eller VHS.

Ebbe_lille
Medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: 24 mars 2002, 14:37
Ort: Piteå

Inlägg av Ebbe_lille » 22 maj 2002, 08:57

Tyvärr så kommer det nog att bli svårt att få tag i Mollbergs nyversion av den eminenta krigsfilmen. Gällde det Laines original så är det inga problem, men jag har kontaktat en finsk portal på internet (glömde bort namnet och adressen tyvärr) tidigare och de sade att det skulle kosta 1500+ kr att köpa nyversionen på kassett. Det var i dyraste laget för mig!
Men du kan ju alltid försöka att kontakta Finnkino, motsvarigheten till svenska SF. Deras adress torde väl vara något i stil med finnkino.fi eller liknande. Här kan lite detektivarbete vara på sin plats! ;)

Jonas S
Tidigare medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: 25 mars 2002, 12:49

Inlägg av Jonas S » 22 maj 2002, 10:44

Den svartvita versionen finns för övrigt att beställas från http://www.leffat.com
Sidan finns i både finsk och svensk version. (Tack Gud för ett tvåspråkigt Finland :D )

Men den nya versionen i färg hittade jag tyvärr inte. "Vinterkriget"/"Talvisota" finns även att köpas på denna sida, för den som är intresserad. Jag vet dock ej om leveranser görs till Sverige.

Skriv svar