Screenshots

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 29 juni 2003, 16:15

tobbe skrev:
Mikael Karlsson skrev:
Rommel skrev:Ach, minns du gången när du och tobbe och jag skulle spela, jag höll server, så var jag tvungen och sticka och äta, när jag kommer tillbaka är jag massakerad av er :lol:

Minns du när din kolon körde rakt in i mitt bakhåll!! Ca 4 lastbilar med infanteri och kanoner gick åt ju! Det var härligt!!! 8)
Minns inget av det men det har säkerligen hänt. ;)
Det matchen jag minns mest var när jag och tobbe spelade mot dig och Anno(naturligtvis så vann ju vi) när tobbe gjorde småanfall och störde er hela tiden längs ett frontavsnitt till höger på kartan medans jag bunkrade upp inför en riktigt stor offensiv, jag tror aldrig jag har haft så mycket soldater, bara att mölja på(dig krossade jag först, du hade värsta minfältet vid en bro i norr)! :D
Sen glömmer jag inte den gången när du och tobbe krossade mig ganska lätt för jag han inte fixa ordentliga försvarsställningar när jag gömde en soldat i en bunker och ni letade efter mig i minst 20 minuter innan jag berättade vart jag var. :lol: :P
Jodu du och jag Mikael var ett bra team :D

Mercai brukar gömma trupper i städer och bunkrar som jag åker förbi och en gång gömde han sig i en bunker och använde trupperna där i som eldledare och förstörde mitt artellleri :x . Men nu brukar jag alltid söka igenom varenda byggnad jag åker förbi.
Haha, jag brukar gömma folk i byar, använda som spanare och så när nåt intresant åker förbi, då dödar jag det.

Mikael Karlsson
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:09
Ort: Vålberg
Kontakt:

Inlägg av Mikael Karlsson » 29 juni 2003, 17:24

Jodu du och jag Mikael var ett bra team
Jupp, vi röjde gärnet. (Y) (tummenuppsmilie på MSN för dom som inte använder det ;) ).

Rommel: Den första bilden är från matchen när vi hade så otroligt många truppar, klart en av dom roligaste matcherna jag har spelat. :D

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 29 juni 2003, 17:33

Måste fixa ljudet, vill spela igen.

Underbart när man har massor med trupper, dock börjar det hacka för mig då :cry:

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 7 januari 2003, 12:07
Ort: Nuewa Estockolmo

Inlägg av Flensburg » 30 juni 2003, 02:08

Kan man inhandla detta spel för en billig slant?

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 30 juni 2003, 08:43

Flensburg skrev:Kan man inhandla detta spel för en billig slant?
Såg det på tradition (http://www.tradition.se??) för 250 kr med tillägget.

Mikael Karlsson
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:09
Ort: Vålberg
Kontakt:

Inlägg av Mikael Karlsson » 30 juni 2003, 12:53

:)
Bilagor
Image8_small.png
Jag och Anno spelade, vi anföll hela tiden varandra för att vi skulle få bra screenshots. :D
Image8_small.png (227.24 KiB) Visad 2998 gånger
Image5_small.png
Jag har bunkrat up lite av mina trupper inför ett anfall mot Rommel(bild på truppförflyttning från samma spelomgång har jag postat tidigare).
Image5_small.png (180.83 KiB) Visad 2998 gånger

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

Inlägg av Wolfblitzer » 30 juni 2003, 14:10

buhu! jag har en nedladdad version så jag kan ej spela :(


men jag ska försöka sen :D

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 30 juni 2003, 14:38

Jag kan inte ta screenshots på mitt BF 1942.
OBS jag har demot, kanske därför?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 30 juni 2003, 15:16

Model skrev:Jag kan inte ta screenshots på mitt BF 1942.
OBS jag har demot, kanske därför?
Nej det tror jag inte.

Spelet plus expansionen (som vi spelar) kan köpas här : http://www.webhallen.com/prod.php?id=10430

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 30 juni 2003, 15:33

Min CD-rom kan inte läsa av skivan. Jag har bytt skivan 4 gånger samma problem hela tiden. :x :x :x
Senast redigerad av 1 Marcus Svernvik, redigerad totalt 30 gånger.

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 mars 2002, 15:17
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Gribing » 30 juni 2003, 16:52

Model skrev:Min CD-rom kan inte läsa av skivan. Jag har bytt skivan 4 gånger samma problem heal tiden. :x :x :x
Hm... kan det möjligtvis vara fel på CD-läsaren :? :wink:

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 30 juni 2003, 21:41

Tror inte det för att jag kan spela MOHAA och Vietcong på datorn.

Jag vill verkligen spela BF 1942 :x :x

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 30 juni 2003, 23:14

Testa med att ladda ner den senaste patchen.

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 1 juli 2003, 11:22

Jag tror inte att det hjälper så himmla mycket, för att jag kan inte installera det. Jag sätter i skivan och väljer språk och allt annat, så står det sätt i skiva 2, och då gör jag det men då står det sätt i skiva 2 fortfarande.

/ Model

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 1 juli 2003, 19:48

Du byter väl skiva och sen trycker på ok?

Skriv svar