Deadwood

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Mako
Medlem

Inlägg av Mako » 23 juli 2005, 02:03

Ingen som råkade spela in gårdagens avsnitt av Deadwood? Jag råkade missa det hela p.g.a. idogt tv-spelande.

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 23 juli 2005, 02:20

Har nu sett alla avsnitten från båda säsongerna. Måste säga att serien är grym. Bland det bästa jag sett (bortsett från The Shield förstås). Mycket bra skådespelare, speciellt Ian McShane. Hans karaktär älskar man att hata.

Användarvisningsbild
elRappo
Medlem

Inlägg av elRappo » 23 juli 2005, 03:34

Det är alldeles för mycket skild handling för min smak.. så många olika historier som vävs samman. Man är ju bara intresserad av dom där killarna som har järnhandeln, alla andra skiter man ju i, förutom Hicock, fast han skulle ju gå och dö ;)

Ps Vad är the Shield ? :)

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 23 juli 2005, 11:34

Johan Rapping skrev:Ps Vad är the Shield ? :)
Det är en polisserie om et par poliser som kan bli mindre trevliga mot de otrevliga. Mer eller mindre.

Och ja, den är bra. Dock var det ett tag sen jag såg den.

Användarvisningsbild
Longsword
Medlem

Inlägg av Longsword » 23 juli 2005, 11:48

OT:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/st ... 99-1876947

Så tillbaka till topicen, jag gillar båda - råa, skitiga och ibland lite alltför mycket av båda.. (man skruvar på sig..)
Men bland det bästa som sänds på TV av de nyproducerade.

TV4 har dock behandlat Deadwood dåligt imo, dåligt med reklam
- sen sändning på Fredagskvällar, ingen repris.

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 23 juli 2005, 11:57

Johan Rapping skrev:Det är alldeles för mycket skild handling för min smak.. så många olika historier som vävs samman. Man är ju bara intresserad av dom där killarna som har järnhandeln, alla andra skiter man ju i, förutom Hicock, fast han skulle ju gå och dö ;)

Ps Vad är the Shield ? :)
Kolla länken nedan efter The Shield. Klart bästa polisserie jag sett.

http://www.fxnetworks.com

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 28 juli 2007, 05:42

Nu såg jag nyligen några av de sista avsnitten av serien eftersom TV:n pangade under den första sändningen av serien, måste nästan skriva att jag tyckte det var konstig egentligen. När det gäller Western så förväntas man skjutdueller, indianöverfall, salongslagsmål och vagnkaravaner; nu var det nästan ingenting av detta tyckte jag....Iallafall mindre än jag förväntade mig, nu handlade serien helt enkelt hur prostitutionen var under denna epok. Men jag kanske är av den gamla stammen, serien är i stort sett färsk. :)

Stefan

Skriv svar