Någon mer än jag som har grymma problem att möta "Chariot-enheter"? Hur gör man, jag torskar jämt en halv enhet, och så skadar jag bara dem till hälften. Jag tycker det verkar som att Barbarian mercenaries med spjut rår på dem hyfsat.
/Robert
Total War inom kort
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Att rome total war inte är speciellt historiskt korrekt är väl inget direkt nyhet, titta till exempel bara på egypten fraktion 200bc
Om ni vill ha lite mer historiskt korrekt och bättre realism kan ni alltid ladda den här modden: http://www.twcenter.net/downloads/db/index.php?mod=111
Spelet är dock fortfarande fantastiskt.
Om ni vill ha lite mer historiskt korrekt och bättre realism kan ni alltid ladda den här modden: http://www.twcenter.net/downloads/db/index.php?mod=111
Spelet är dock fortfarande fantastiskt.
phalanx formationer mot dem fungerar riktigt bra, låt dem bara komma körande rakt in i dina spjut. Fast jag håller med om att de är jobbiga att få död på, fast å andra sidan verkar de göra ganska lite skada.Robert Sköld skrev:Någon mer än jag som har grymma problem att möta "Chariot-enheter"? Hur gör man, jag torskar jämt en halv enhet, och så skadar jag bara dem till hälften. Jag tycker det verkar som att Barbarian mercenaries med spjut rår på dem hyfsat.
/Robert
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Ja, chariots är väldigt irriterande eftersom de rör sig fort och mejar ner infanteri om de bara får chansen. Man får väl försöka plocka dem med bågskyttar täckta av någon sorts spjutbeväpnat infanteri innan de börjar röra på sig... falangen funkar bäst.Robert Sköld skrev:Någon mer än jag som har grymma problem att möta "Chariot-enheter"? Hur gör man, jag torskar jämt en halv enhet, och så skadar jag bara dem till hälften. Jag tycker det verkar som att Barbarian mercenaries med spjut rår på dem hyfsat.
/Robert
Något som är riktigt kul är däremot när man själv har tunga stridselefanter och plöjer in i infanteri. Då kastar de upp soldater som småflugor, inget kan hejda dem!
Seleukidiska sidan är nästan roligast, om man bara hinner få de bra enheterna. Som högst kan man också få legionärer (!), eftersom man kopierade den romerska legionen rakt av...
Mvh -Dan
- Anton Severin
- Medlem
-
Feldwebel Otto
- Utsparkad
Du kan bara få med dig ledaren i den mutade armen, om det inte finns någon ledare så försvinner den. Mutandet av ledarfria styrkor är dock rätt praktiskt eftersom man kan hindra motståndarens reserver att nå huvudstyrkanDönitz skrev:Jga har aldrig lyckats få med mig folk då jag mutar dem de bara försvinner.
Allierad arme måste ha en ledare för att komma till hjälp, annars får du delar av styrkorna satta under ditt eget befäl upp till max 20-enheter. Men jag tror att allierad trupp måste ha flyttpoäng kvar för att dyka upp.Dönitz skrev:sina allierade att hjälpa en i slag inte för att man behöver dem så ofta men om du har 1 medlem av familjen, 2 Town watch och 2 bondenheter och anfalls av en 2000man stark barabar armé kan det faktiskt bli svårt? Men jag lyckas. kanska ska man börja om och höja svårighets graden på slagen! Jävligt bra spel annars.
Höj svårigheten till VH/VH och ladda ner 'modden' totalrealism från twcenter.net ...då blir spelet en riktig höjdare (för mig blev det efter mod-nerladdningen även 99% bugg-fritt)