Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
Det är Errol Flynn i mitten i alla fall.
/ currahee
/ currahee
Javisst är det Errol ''in like Flynn'' i huvudrollen......currahee skrev:Det är Errol Flynn i mitten i alla fall.
/ currahee
Filmen premiärvisades den 9:e april - som en elegant gest till handlingen.......
Varjag
Det ockuperade land, vari handlingen tilldrar sig - invaderades, just det - den 9:e april.....Filmen premiärvisades den 9:e april - som en elegant gest till handlingen.......![]()
Varjag
Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Danmark alltså.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
NixTorbjörn Holmgren skrev:Danmark alltså.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Nej vänta. Norge. Frihetskämpar alltså.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Och nu - har du vinnarvittring -Torbjörn Holmgren skrev:Nej vänta. Norge. Frihetskämpar alltså.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Vittring? Den heter ju "Frihetskämpar", eller?
Och där skjöt du ''ett Bullseye''!Torbjörn Holmgren skrev:Vittring? Den heter ju "Frihetskämpar", eller?
Orginaltiteln var Edge of Darkness. Exakt samma titel som Mel Gibsons film från 2010
Premiärvisades på 3-årsdagen av den tyska invasionen av Norge.....9:e april 1943
Sången i filmen, var givetvis Ja vi elsker.....
Din tur!, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Ok, då återvänder vi till bögsvängen på 80-tal; följande utspelar sig mellan kund och innehavare:
x: Excuse me?
y: Yeah? What?
x: I was just looking at all these colored handkerchiefs you have for sale here and... well, I'm kinda new around here and I noticed that nearly all of the guys wondering outside have one or more of these colored hankies in their rear pockets. Could you tell me what they mean?
y: The blue hankie means blow-job. You have one hanging out of your left pants pocket means you want a blow-job. A blue in the right rear pocket is you give them. The green hankie in your right rear pocket means you're a hustler. The green hankie in your left rear means you're looking to buy. The yellow hankie in your left rear pocket means you give golden shower. The yellow in the right rear means you receive gold. The red hankie in your left rear pocket means you give S&M. The red in the right...
xs: Okay! Enough! Thanks.
En film som fick kritik för att den porträtterade gaykulturen före aids som allt var bara festa och göka. -Problemet var att bögarna som var med intygar, att, ja, det var faktiskt så på den tiden!
(Om någon undrar, nej jag är inte med i klubben, det finns helt enkelt en massa bra filmer med bögtema)
x: Excuse me?
y: Yeah? What?
x: I was just looking at all these colored handkerchiefs you have for sale here and... well, I'm kinda new around here and I noticed that nearly all of the guys wondering outside have one or more of these colored hankies in their rear pockets. Could you tell me what they mean?
y: The blue hankie means blow-job. You have one hanging out of your left pants pocket means you want a blow-job. A blue in the right rear pocket is you give them. The green hankie in your right rear pocket means you're a hustler. The green hankie in your left rear means you're looking to buy. The yellow hankie in your left rear pocket means you give golden shower. The yellow in the right rear means you receive gold. The red hankie in your left rear pocket means you give S&M. The red in the right...
xs: Okay! Enough! Thanks.
En film som fick kritik för att den porträtterade gaykulturen före aids som allt var bara festa och göka. -Problemet var att bögarna som var med intygar, att, ja, det var faktiskt så på den tiden!
(Om någon undrar, nej jag är inte med i klubben, det finns helt enkelt en massa bra filmer med bögtema)
Cruising????
Varjag
Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Tydligen för lätt. Synd, många bra citat i filmen. Varjar jagar vidare!
Tack Torbjörn
och -
Vilken film?
Varjag
Varjag
-
pandersson2
- Medlem
En Lassiefilm. Är det Lassie come home? Jag minns dem inte så väl.