Hearts Of Iron

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Inlägg: 2581
Blev medlem: 9 oktober 2002, 03:23
Ort: Linköping/Motala
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 27 augusti 2003, 15:19

Hej alla!

Måste jag installera om mitt spel om jag vill installera den här Core patchen? HAr den varianten med de "gröna" eventsen kommit ut ännu? Verkar ju suverän!!

Mvh

Kropoktkin

Winters
Medlem
Inlägg: 221
Blev medlem: 5 mars 2003, 12:59
Ort: Sverige, Dalarna

Inlägg av Winters » 27 augusti 2003, 15:28

gröna events?

Nej.. du installerar HoI
Sen installerar du senaste HoI patchen
Sen installerar du senaste core patchen
sen installerar du senaste core bug fixen

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 27 augusti 2003, 18:55

Robert_Kropotkin skrev:Hej alla!

Måste jag installera om mitt spel om jag vill installera den här Core patchen? HAr den varianten med de "gröna" eventsen kommit ut ännu? Verkar ju suverän!!

Mvh

Kropoktkin
De gröna events:en kommer med den nya patchen.

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Inlägg: 2581
Blev medlem: 9 oktober 2002, 03:23
Ort: Linköping/Motala
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 29 augusti 2003, 18:24

Okej...när kommer den nya patchen då? kanske inte är något datum utsatt ännu?

Kropotkin

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 29 augusti 2003, 19:36

Nej tyvärr inte men tror att det släpps ganska snart faktiskt.

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem
Inlägg: 995
Blev medlem: 2 oktober 2002, 13:40
Ort: sverige

Inlägg av CJBackfire » 29 augusti 2003, 20:04

måste man förklara krig mot nån för att starta krig.
lr kan man man bara attackera utan att ha förklarat krig?

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 29 augusti 2003, 20:50

man måste förklara krig

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem
Inlägg: 1021
Blev medlem: 18 augusti 2003, 14:52
Ort: Stockholm

Inlägg av Panzerschreck » 8 september 2003, 16:52

Joachim skrev:Panzer schreck. du kan ladda ner patchar utan att ha köpt det.

sitter själv på senaste patchen utan att ha köpt liret men Editorn funkar inte så bra och det skulle jag vilja syssla med. :cry:

???, den säger bara att spelet inte är installerat (vilket är skitsnack)

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 8 september 2003, 20:07

Panzershreck

För det första, köp spelet. Men det går att uppdatera om laddar du hem rätt patch. Det finns en patch för den engelska versionen och en för skandinaviska versionen. Du måste veta vilket version ditt spel har för att kunna installera patchen. Du kan ju alltid testa dig fram :P

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem
Inlägg: 1021
Blev medlem: 18 augusti 2003, 14:52
Ort: Stockholm

Inlägg av Panzerschreck » 9 september 2003, 07:48

docster skrev:Panzershreck

För det första, köp spelet. Men det går att uppdatera om laddar du hem rätt patch. Det finns en patch för den engelska versionen och en för skandinaviska versionen. Du måste veta vilket version ditt spel har för att kunna installera patchen. Du kan ju alltid testa dig fram :P
Jupp får göra det, plus att man har manual och så slipper man all skit...

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 9 september 2003, 19:25

Vad säger ni om den nya versionen 1.05c?

Von Nilsson
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: 26 juni 2003, 21:54
Ort: Skutskär

Inlägg av Von Nilsson » 9 september 2003, 22:28

tobbe skrev:Vad säger ni om den nya versionen 1.05c?
Från vilken sida kan man ladda ner den ifrån då??

MVH//Von Nillson

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 10 september 2003, 15:06

Du kan ladda ner den från spelets forum här: http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... did=102759.
Det är mest buggfixar och sånt men jag läste att efter man har annektrat ett land eller har kontroll över det så kan men skapa en ny stat. Tex om man spelar som USA och får erövrar tysk-kontrollerade Danmark så kan man skapa staten Danmark. Grymt med en sån funktion, men den är lite buggig fortfarande. Utvecklarna skrev att till 1.06 så kommer den vara fixad.

Användarvisningsbild
Nico
Medlem
Inlägg: 204
Blev medlem: 21 augusti 2003, 18:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Nico » 10 september 2003, 21:05

Hehe spela som sovjet gjorde Sverige till en Stalinistisk diktatur via en kupp.

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 7 januari 2003, 12:07
Ort: Nuewa Estockolmo

Inlägg av Flensburg » 10 september 2003, 22:04

Det måste jag göra någon gång, och sedan gå in och spela som sverige!! Fatta roligt :D

Skriv svar