Online spel Travian!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
apan_bengt
Medlem

Re: Online spel Travian!

Inlägg av apan_bengt » 3 mars 2008, 11:43

Jag tyckte också så här i början åh vilket kul spel och man behöver inte logga in så ofta. Men som sakt det tar en massa tid när man har vuxit och har några byar.

Lössningen på det problemet är att co spelar med en eller flera på samma konto, jag själv gör det nu.
Klockan 15.00 kommer min co spelare hem och då tar han över och spelar hela kväll. Det gör att jag får en massa ledig tid till att plugga varje kväll.

Annars hade nog jag med måstat trappa ner eller lagt ner, men då halkar man efter alla andra då är det bättre att ha en co spelare som spelar när man ändå inte kan vara inloggad.

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 9 mars 2008, 11:55

Nu har jag min tredje by och där har jag bestämt mig för att dra gränsen. Annars kommer det ta för mycket tid... Det slutgiltiga målet är att få en totalbefolkning på minst 1000 invånare, därefter är jag egentligen nöjd, hur det än går.

Morgan

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 20 mars 2008, 10:20

En öppen fråga till alla här på forumet som har spelat eller fortfarande aktivt spelar Travian:

Druidryttarna i min huvudby Jönköping kommer ikväll att vara på steg 11 hos vapen- och rustningssmeden, hur pass starka är dem i jämförelse med Druidryttare på steg 0?

En nyfiken fråga som jag just kom på...

Morgan

Ostrobothnia
Medlem

Inlägg av Ostrobothnia » 25 april 2008, 11:06

De får väl ca en % bonus för varje steg. så om du har 1000 på nivå 11 så är de värda typ 1100.

Endgame på s3 nuså kanske man kan börja trappa ner lite då, militären kommer ju emot till sommaren ochså.
Lite skryt ska jag smyga med också, har 8000 inv på s3 13 byar. På s6 cospelar jag med en kompis där ligger vi ca 40e :D

Användarvisningsbild
JaGeR
Medlem

Inlägg av JaGeR » 6 maj 2008, 17:06

åå fy fan vad tidskrävande det är
har kört det i en vecka nu.
och inte ens fått soldater än.bu hu
nån som vet nått liknade spel med lite mer fart på?

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 6 maj 2008, 18:18

Varför tror du att jag har slutat med det? I början tar det inte så mycket tid, men när du har tre byar samt är alliansledare så flerdubblas tiden som krävs för att "hålla sig på topp". Det fanns en del i den tyska server där jag var aktiv som hade 120+ (!) byar, okej, de hade säkert ett multiaccount, men ändå, 30-40 byar per skalle, det kräver en hel del tid.

Soldater får du tids nog, se främst till att du har gömställen så att inga råvaror går förlorade när ditt nybörjarskydd har löpt ut och du kan bli angripen. För om angriparen aldrig får tag i några råvaror lämnas du till slut i fred. För tro mig, det finns inget mer glädjedödande i Travian när man bara blir "farmad" hela tiden, när det går så långt får du aldrig vara ifred och kan aldrig bygga ut din by.

Morgan

Användarvisningsbild
JaGeR
Medlem

Inlägg av JaGeR » 6 maj 2008, 19:38

hmm uppgraderade grottan direkt nu till nivå 4
är det nån som spellar på svenska serven 2 ? en
Skalman Alians kanske? :D

Användarvisningsbild
JaGeR
Medlem

Inlägg av JaGeR » 12 maj 2008, 23:06

spelar fort farade på 2 servern har startan en allians..
vad är server1 och dem handra är alla svenska eller?
Senast redigerad av 1 JaGeR, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Rosenhane
Medlem

Inlägg av Rosenhane » 14 maj 2008, 13:09

http://www.tribalwars.se/
Är precis likadant som Travian, började spelade de eftersom mitt Travian konto blev spärrat.
Är ganska kul :)

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 16 maj 2008, 12:51

Några frågor angående TribalWars:

1. Finns det möjlighet för andra spelare att ta över in by genom att t.ex. förstöra palatset/residensen med hjälp av katapulter och sedan skicka in byhövdingar?

2. Hur länge varar nybörjarskyddet? Är det beroende på spelvärldens storlek m.m. hur länge det varar?

3. Beror ankomsttruppen för mina trupper, precis som i Travian, på hur långt bort en by befinner sig från den by jag anfaller?

4. Kan man bygga vapensmed, rustningssmed, gömställen, murar/pallisader etc.?

Morgan
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"

Användarvisningsbild
JaGeR
Medlem

Inlägg av JaGeR » 16 maj 2008, 14:39

Che Guevara skrev:http://www.tribalwars.se/
Är precis likadant som Travian, började spelade de eftersom mitt Travian konto blev spärrat.
Är ganska kul :)
ja tycker det värkar rätt kul, å lite bättre grafik asså.
Men har skapat allianser o pakter i Travia, så det har slutat med att ja spelar båda

Skriv svar