De bästa strategi spelen...?
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
-
Roger Andersson
- Medlem
Du kan kolla http://www.planetagesofempires.com
Själv tycker jag att de verkar ha sabbat hela den perfekta idéen
Själv tycker jag att de verkar ha sabbat hela den perfekta idéen
Warcraft 3 är ett klart ohistoriskt spel. Men det är roligt ändå 
Det handlar lite mindre om att bara bygga så mycket man orkar än vad Warcraft2 eller Command and Conquer gör. Men gillar man inte de spelen så lär man inte gilla WC3 heller. Klart fall av action/taktik.
Det bästa med spelet är att det är oerhört välgjort och alla fyra spelbara sidorna är väldigt välbalanserade. En annan fördel framför föregångarna är att det går snabbare att spela klart en omgång.
Det handlar lite mindre om att bara bygga så mycket man orkar än vad Warcraft2 eller Command and Conquer gör. Men gillar man inte de spelen så lär man inte gilla WC3 heller. Klart fall av action/taktik.
Det bästa med spelet är att det är oerhört välgjort och alla fyra spelbara sidorna är väldigt välbalanserade. En annan fördel framför föregångarna är att det går snabbare att spela klart en omgång.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
-
Flavius Aëtius
- Tidigare medlem
Junta är underbart kul, men jag är urusel på det. 
Det enda spel jag är sämre på är Cluedo! (Min instinkt är att släpa ner alla misstänkta i källaren och spöa dem tills någon erkänner och sedan avrätta alla så att ingen potentiellt misstänkt kommer undan... och det är inte möjligt att göra i Cluedo.)
Det enda spel jag är sämre på är Cluedo! (Min instinkt är att släpa ner alla misstänkta i källaren och spöa dem tills någon erkänner och sedan avrätta alla så att ingen potentiellt misstänkt kommer undan... och det är inte möjligt att göra i Cluedo.)
...
..alla vet väl att inget spel - iaf inte hittils - har kommit i närheten av starcraft..?!?
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Re: ...
Phuuu..Red Alert 1 och 2! Man kan ju inte laga byggnaderna i vissa av raserna.Kampuchea skrev:..alla vet väl att inget spel - iaf inte hittils - har kommit i närheten av starcraft..?!?
- Anckarström
- Medlem
Diplomacy är som gjort att spelas via post.Galadriel skrev:Många verkar tycka om Diplomacy. Kanske skulle vi samla ihop ett gäng här på skalman.nu? Problemet är att alla är utspridda över hela landet. Själv bor jag i Stockholm.
och med E-Post så är det Perfekt.
Gäller bara att få alla att dra sina drag på x dagar.
Säg ett drag var tredje dag och alla spelare har varandras epostadresser.
Krävs en spelledare som sköter administrationen.
resten är biff.
Lika bra att säga att jag står över denna gång
men jag har spelat det med epost på åttiotalet
/John T.