HoI - Italien

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Dönitz
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 28 mars 2003, 18:38
Ort: Sverige

Inlägg av Dönitz » 4 juni 2004, 08:48

En stor nackdel med att kör C.O.R.E och Italien är att flott strider är omöjliga. striderna varar för mig max en sekund och då har antingen jag eller den andre blivit förintad. oftast är det jag som blir förintad men de gånger jag vinner så har åtminstonde halva flottan gått till botten.

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem
Inlägg: 1021
Blev medlem: 18 augusti 2003, 14:52
Ort: Stockholm

Inlägg av Panzerschreck » 4 juni 2004, 09:26

Krossa flottan med flygvapnet iställer, sen låter du flottan vakta sunden.
Med flygvapnet menar jag inte två torpedbombare, utan snarare 12 eller varför inte 12 taktiska/störtbombare :D

Oslagbart

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2964
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
Ort: Malmö

Inlägg av mrsund » 18 augusti 2004, 08:13

Nå hur har det gått för er som provade Italien tröttnade ni och börja med Tyskland igen???


Ingen som spelar HOI längre eller spelar ni bara HOI och är inte på Skalman?

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2964
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
Ort: Malmö

Inlägg av mrsund » 31 augusti 2004, 14:24

http://www.stonyroad.de/index.php?sid=3 ... baa36f2eea

Tänkte bara tipsa om Stonyroad, killarna där har förbättrat HOI med flera 100%

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem
Inlägg: 698
Blev medlem: 30 oktober 2003, 20:49
Ort: Habo

Inlägg av Anton Severin » 31 augusti 2004, 16:35

Jag försöker spela HoI lite då och då men det blir ju svårare att få tid när man börjar plugget igen.

Just nu spelar jag USA, tänkte slippa resursproblemen för en gångs skull. :)

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 31 augusti 2004, 18:22

Min dator är död, så det blir lite smått med spelandet... :cry:

Användarvisningsbild
Dönitz
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 28 mars 2003, 18:38
Ort: Sverige

Inlägg av Dönitz » 1 september 2004, 13:26

Jag tror att de flesta har gått över till victoria. man måste bygga upp ett sug för HoI. Italien är bäst.............beroende av infallsvinklar.............Va faan något måste de vara bra på!

Luonas Taemrem
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: 25 maj 2003, 09:45
Ort: Åland/Uppsala

Inlägg av Luonas Taemrem » 3 september 2004, 10:43

Jo Italien är fortfarande igång för mig, efter en paus under sommaren. Och det har börjat vända till vad som verkar bli seger då Sovjet har accepterat "bitter peace". Ett tag såg det dock illa ut då hela det italienska irak höll på att bli överkört av 100 ryska divisioner. Ryssarnas extremt ologiska krigsförklaring mot de allierade ledde dock till att kriget vände.

Det enda problemet nu är att trots att jag stängt medelhavet så får jag stryk av amerikanernas ubåtsskvadroner, de är helt överlägsna. Men man kan int få allt...



Stonyroad måste jag pröva i nästa spel dock... Verkar mycket trevligt!

Oden72
Medlem
Inlägg: 85
Blev medlem: 24 april 2004, 10:23
Ort: Sweden

Inlägg av Oden72 » 4 september 2004, 10:31

Är det någon fler som provat att invadera österrike med Italien direkt och tagit Österrike och Tyskland under -36?
Om så vad gjorde ni för val sedan och hur gick det?

Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem
Inlägg: 1532
Blev medlem: 9 oktober 2002, 17:57
Ort: I19

Inlägg av SuperPalle » 5 september 2004, 20:37

Dönitz skrev:Jag tror att de flesta har gått över till victoria. man måste bygga upp ett sug för HoI. Italien är bäst.............beroende av infallsvinklar.............Va faan något måste de vara bra på!
Vicotria kan man ju inte spela. Det är för detaljerat så även om man lär sig behärska det (och all minus i manpower man får även om man inte har någon armé och halva landet är soldater) så kommer AI:n ändå inte göra det. Är det kul då?
Nej!

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2964
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
Ort: Malmö

Inlägg av mrsund » 6 september 2004, 14:40

Oden72 skrev:Är det någon fler som provat att invadera österrike med Italien direkt och tagit Österrike och Tyskland under -36?
Om så vad gjorde ni för val sedan och hur gick det?
Nej det har jag inte gjort, låter intressant, hur gick det?

Henke
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 25 september 2003, 18:27
Ort: Stockholm

Inlägg av Henke » 6 september 2004, 14:42

Flyger inte tyskarna på en med en gång om man invaderar Österrike?

Skriv svar