Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Dönitz
- Medlem
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 28 mars 2003, 18:38
- Ort: Sverige
Inlägg
av Dönitz » 4 juni 2004, 08:48
En stor nackdel med att kör C.O.R.E och Italien är att flott strider är omöjliga. striderna varar för mig max en sekund och då har antingen jag eller den andre blivit förintad. oftast är det jag som blir förintad men de gånger jag vinner så har åtminstonde halva flottan gått till botten.
-
Panzerschreck
- Medlem
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: 18 augusti 2003, 14:52
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Panzerschreck » 4 juni 2004, 09:26
Krossa flottan med flygvapnet iställer, sen låter du flottan vakta sunden.
Med flygvapnet menar jag inte två torpedbombare, utan snarare 12 eller varför inte 12 taktiska/störtbombare
Oslagbart
-
mrsund
- Stödjande medlem 2022
- Inlägg: 2964
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
- Ort: Malmö
Inlägg
av mrsund » 18 augusti 2004, 08:13
Nå hur har det gått för er som provade Italien tröttnade ni och börja med Tyskland igen???
Ingen som spelar HOI längre eller spelar ni bara HOI och är inte på Skalman?
-
mrsund
- Stödjande medlem 2022
- Inlägg: 2964
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
- Ort: Malmö
Inlägg
av mrsund » 31 augusti 2004, 14:24
http://www.stonyroad.de/index.php?sid=3 ... baa36f2eea
Tänkte bara tipsa om Stonyroad, killarna där har förbättrat HOI med flera 100%
-
Anton Severin
- Medlem
- Inlägg: 698
- Blev medlem: 30 oktober 2003, 20:49
- Ort: Habo
Inlägg
av Anton Severin » 31 augusti 2004, 16:35
Jag försöker spela HoI lite då och då men det blir ju svårare att få tid när man börjar plugget igen.
Just nu spelar jag USA, tänkte slippa resursproblemen för en gångs skull.

-
Tomas Ibsen
- Medlem
- Inlägg: 3626
- Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
- Ort: Gotland.
-
Kontakt:
Inlägg
av Tomas Ibsen » 31 augusti 2004, 18:22
Min dator är död, så det blir lite smått med spelandet...

-
Dönitz
- Medlem
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 28 mars 2003, 18:38
- Ort: Sverige
Inlägg
av Dönitz » 1 september 2004, 13:26
Jag tror att de flesta har gått över till victoria. man måste bygga upp ett sug för HoI. Italien är bäst.............beroende av infallsvinklar.............Va faan något måste de vara bra på!
-
Luonas Taemrem
- Medlem
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 25 maj 2003, 09:45
- Ort: Åland/Uppsala
Inlägg
av Luonas Taemrem » 3 september 2004, 10:43
Jo Italien är fortfarande igång för mig, efter en paus under sommaren. Och det har börjat vända till vad som verkar bli seger då Sovjet har accepterat "bitter peace". Ett tag såg det dock illa ut då hela det italienska irak höll på att bli överkört av 100 ryska divisioner. Ryssarnas extremt ologiska krigsförklaring mot de allierade ledde dock till att kriget vände.
Det enda problemet nu är att trots att jag stängt medelhavet så får jag stryk av amerikanernas ubåtsskvadroner, de är helt överlägsna. Men man kan int få allt...
Stonyroad måste jag pröva i nästa spel dock... Verkar mycket trevligt!
-
Oden72
- Medlem
- Inlägg: 85
- Blev medlem: 24 april 2004, 10:23
- Ort: Sweden
Inlägg
av Oden72 » 4 september 2004, 10:31
Är det någon fler som provat att invadera österrike med Italien direkt och tagit Österrike och Tyskland under -36?
Om så vad gjorde ni för val sedan och hur gick det?
-
SuperPalle
- Medlem
- Inlägg: 1532
- Blev medlem: 9 oktober 2002, 17:57
- Ort: I19
Inlägg
av SuperPalle » 5 september 2004, 20:37
Dönitz skrev:Jag tror att de flesta har gått över till victoria. man måste bygga upp ett sug för HoI. Italien är bäst.............beroende av infallsvinklar.............Va faan något måste de vara bra på!
Vicotria kan man ju inte spela. Det är för detaljerat så även om man lär sig behärska det (och all minus i manpower man får även om man inte har någon armé och halva landet är soldater) så kommer AI:n ändå inte göra det. Är det kul då?
Nej!
-
mrsund
- Stödjande medlem 2022
- Inlägg: 2964
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
- Ort: Malmö
Inlägg
av mrsund » 6 september 2004, 14:40
Oden72 skrev:Är det någon fler som provat att invadera österrike med Italien direkt och tagit Österrike och Tyskland under -36?
Om så vad gjorde ni för val sedan och hur gick det?
Nej det har jag inte gjort, låter intressant, hur gick det?
-
Henke
- Medlem
- Inlägg: 1226
- Blev medlem: 25 september 2003, 18:27
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Henke » 6 september 2004, 14:42
Flyger inte tyskarna på en med en gång om man invaderar Österrike?