Band of brothers

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Morot
Medlem

Inlägg av Morot » 19 oktober 2002, 19:25

Thorbz skrev:Och visst, vissa scener är animerade, men jag skulle vilja se hur man skulle kunna spela in en luftlandsättning med tusentals fallskärmsoldater i verkligheten.
Är det inte riktiga hoppare i "A Bridge too far" ? Annars går det ju alltid att fuska lite med att visa samma scen ur olika vinklar osv, o det tycker jag personligen är bättre än den vansinniga mängd dator-animerade scener som används nuförtiden..
Riktigt trevligt med kameran som hänger med en av hopparna också :) lite flåsande och dylikt när skärmen vecklar ut sig....

BoB var bra i början, men jag tröttnade ärligt talat efter några avsnitt.. Samma ryckiga kamera, och bara om amerikanarna (ja jag vet att det är det den är tänkt att handla om :wink: ). Undrar om man kunde få se en Band der Kameraden eller liknande nån gång? :) Tyska fallskärmsjägare är underrepresenterade i filmvärlden..

Användarvisningsbild
Kn Korrekt
Medlem

Inlägg av Kn Korrekt » 21 oktober 2002, 13:01

Men killar, har ni aldrig hoppat rundkalott?

Fegisar!

Olle Hungrig
Medlem

Inlägg av Olle Hungrig » 29 oktober 2002, 16:43

Band Of Brothers har släpps på Xvid nu...........

Användarvisningsbild
Oskar R.
Medlem

p

Inlägg av Oskar R. » 29 oktober 2002, 23:20

Frågan är ju om man ska köpa boxen eller se den på 4an!

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

orealistisk

Inlägg av Gatzu » 2 januari 2003, 04:14

Har nu sett två avsnitt och visst är det hyfsad unerhållning, men den är alldeles för orealistiskt. Dessutom ser data animationerna extremt töntiga ut. Jag är trött på att se tyskar springa rakt in i amerikanernas pipor och bli nerskjutna. :x
Tyskarna spöade amerikanerna... :wink:
Är det någon mer än mig som tycker "operation overlord" är en extremt överspela händelse? Det påvärkae egentligen inte kriget i någon större grad... :roll:

Lasse
Medlem

Inlägg av Lasse » 2 januari 2003, 09:36

nja, det var ju när dom kom iland, men jag tror inte det skulle hänt om inte andra större händelser hade varit (som stalingrad, kursk)

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 2 januari 2003, 14:46

Är det någon mer än mig som tycker "operation overlord" är en extremt överspela händelse? Det påvärkae egentligen inte kriget i någon större grad...
Hmm, vad tror du det hade sett ut på kontinenten om dom allierade inte hade landstigit, kommunistiskt eller nazistiskt??? :?

Användarvisningsbild
Svenska Björnen
Utsparkad

Hmm...

Inlägg av Svenska Björnen » 2 januari 2003, 21:50

Måste säga att jag hade höga förväntningar på serien.
Men tycker att den är medelmåttig och ganska tråkig :?

Och som svar till Anno: Nazistiskt :wink:

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

USA = skit

Inlägg av Gatzu » 2 januari 2003, 22:06

Anno skrev:
Hmm, vad tror du det hade sett ut på kontinenten om dom allierade inte hade landstigit, kommunistiskt eller nazistiskt??? :?
Vad jag menar är att det knappt påverkade kriget. Den enda anledningen till att de allierade landsteg i normandie var att stoppa kommunisterna från att stå på samma strand. :x

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 2 januari 2003, 22:08

Påverkade inget......öhh???
Frankrike, Holland, Belgien, Luxenburg, Danmark och norge blev befriade och blev inte kommunistiska och man krossade Tyskland tillsammans med ryssarna 8O

Användarvisningsbild
Svenska Björnen
Utsparkad

MarcuSS

Inlägg av Svenska Björnen » 2 januari 2003, 22:11

MarcuSS?

Ta och läs på lite om ww2 innan du postar igen, för antingen är du okunnig eller bara ute efter att provocera? :?

Påstå att landstigningen i Normandie inte betydde någonting?

Nej men visst säg att den hade misslyckats totalt, vad hade konsekvenserna blivit? :?
Senast redigerad av 1 Svenska Björnen, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Påverkade... inget

Inlägg av Gatzu » 2 januari 2003, 22:15

Anno skrev:Påverkade inget......öhh???
Frankrike, Holland, Belgien, Luxenburg, Danmark och norge blev befriade och blev inte kommunistiska och man krossade Tyskland tillsammans med ryssarna 8O
Nu menar jag med krigets helhet. Om inte de allierade normandie så hade fortfarande tyskarna blivit mosade av sovjet. Det påverkade inte "KRIGET" i någon större grad. Däremot hade det enorm påverkan på efterkrigstiden. MEN DE ALLIERADES INVASION I EUROPA BETTYDE INGET I DET STORA LOPPET. :x

Anno skrev:krossade Tyskland tillsammans med ryssarna 8O
Det var inte ryssar utan sovjeter :lol: jag tycker faktiskt man borde skilja på detta... kanske är lite petigt :?

Martin Månsson
Medlem

Inlägg av Martin Månsson » 2 januari 2003, 22:16

GE ETT EXEMPEL PÅ VAD DU ANSER ÄR REALISTISKA KRIGSFILMER!
ANZAC, 9 timmar om första världskriget, bland det bästa jag sett.
Vinterkriget, ett mästerverk
Das Boot

Skall tilläggas att jag inte sett en enda snutt av serien ni talar om.

Martin

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Re: Påverkade... inget

Inlägg av Martin Tunström » 2 januari 2003, 22:23

MarcuS Schober skrev: Nu menar jag med krigets helhet. Om inte de allierade normandie så hade fortfarande tyskarna blivit mosade av sovjet.
Det kan vi alltid spekulera om.

Det påverkade inte "KRIGET" i någon större grad. Däremot hade det enorm påverkan på efterkrigstiden. MEN DE ALLIERADES INVASION I EUROPA BETTYDE INGET I DET STORA LOPPET. :x
Det kortade ner kriget och lättade trycket för ryssarna på östfronten, och befriade stora områden från det nazistiska oket.

Användarvisningsbild
Svenska Björnen
Utsparkad

Hmm...

Inlägg av Svenska Björnen » 2 januari 2003, 22:23

MEN DE ALLIERADES INVASION I EUROPA BETTYDE INGET I DET STORA LOPPET.
Okey?!
Men säg någonting annat som hade betydelse i det "stora loppet" då?
De flesta större operationer under 2:a vk hade väl ändå en större eller mindre betydelse gällandes krigets utgång?

Och att komma och påstå att Overlord inte hade någon betydelse är liktydigt med att gå och spotta veteranerna i ansiktet och säga att det dom gjorde var värdelöst! :x

Skriv svar