"Rätt språk?"

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Professor Kalkyl
Medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: 14 augusti 2004, 13:27
Ort: Nederländerna/Sverige

Inlägg av Professor Kalkyl » 27 maj 2006, 20:56

Framom främsta linjen!

Men visst är det lite kul när tyskarna/ryssarna talar med amerikansk accent? ;)

Användarvisningsbild
Probstner
Medlem
Inlägg: 5179
Blev medlem: 18 oktober 2004, 09:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Probstner » 28 maj 2006, 23:57

Värst är ju ändå när det är en engelskspråkig film och tyskarna bryter på tyska resp ryssarna på ryska (i krigsfilmer etc). Det billigaste av knep för att ge intryck av trubbig primitivism.

/ Probstner

Skriv svar