Någr av mina bilder

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 7 augusti 2004, 18:54

Det tar väl ungefär från 10 minuter till 2 timmar att gölra en bild(beror på vad jag gör, som den där italienaren tog väl ca 30.min)'

Nån mer på forumet som "ritar"?

/Magnus

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 7 augusti 2004, 19:57

Jag tecknar ytterst sällan. Men det händer faktiskt att jag gör det. Däremot är jag ruskigt kass på att rita gubbar, och ritar därför hellre teknik eller natur. Ungefär som Hitler. Och hans födelsedag delar jag också. Så akta er. ;)

Det var ett tag sen senast och då blev det en Panther-stridsvagn samt en Jagdpanther. Har tyvärr inte kvar de inscannade bilderna på datorn.

/Johan

Användarvisningsbild
Daniel Bratt
Medlem
Inlägg: 61
Blev medlem: 28 juni 2003, 21:33
Ort: Småland

Inlägg av Daniel Bratt » 7 augusti 2004, 21:32

Jag skulle vilja se lite fina teckningar på karoliner och karl XII och annat på 1700-talet. Den stilen som 'panzerIV' har på sina teckningar skulle passa perfekt tror jag.

Användarvisningsbild
Moxica
Medlem
Inlägg: 871
Blev medlem: 12 november 2003, 22:21
Ort: Sverige

Inlägg av Moxica » 7 augusti 2004, 21:59

Jag ritar linjeritningar av fartyg

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

Inlägg av Wolfblitzer » 7 augusti 2004, 23:47

Mycket personliga teckningar, lite Jan Lööf-stuk på dem faktiskt.

Väldigt stilfulla.

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 8 augusti 2004, 00:34

Ge mig nåra unforms bilder från Karoliner tiden så kan jag göra några :D

Men visa era bilder också! Vore kul o se :)


/Magnus

Användarvisningsbild
Daniel Bratt
Medlem
Inlägg: 61
Blev medlem: 28 juni 2003, 21:33
Ort: Småland

Inlägg av Daniel Bratt » 8 augusti 2004, 10:06

Här finns lite olika bilder på karoliner
http://images.google.se/images?q=karoli ... a=N&tab=wi
:)

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 8 augusti 2004, 13:10

Johan Elisson skrev:Jag tecknar ytterst sällan. Men det händer faktiskt att jag gör det. Däremot är jag ruskigt kass på att rita gubbar, och ritar därför hellre teknik eller natur. Ungefär som Hitler. Och hans födelsedag delar jag också. Så akta er. ;)

Det var ett tag sen senast och då blev det en Panther-stridsvagn samt en Jagdpanther. Har tyvärr inte kvar de inscannade bilderna på datorn.

/Johan
De borde ligga kvar någonstans här på forumet. Tömde min dator för ett tag sedan så jag har dem inte kvar. :cry:

/Martin

Oceanic815
Tidigare medlem
Inlägg: 472
Blev medlem: 17 november 2003, 19:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Oceanic815 » 8 augusti 2004, 22:26

m.jpg var riktigt fin gjort.

//Bedrettin

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 8 augusti 2004, 22:56

Martin Tunström skrev:De borde ligga kvar någonstans här på forumet. Tömde min dator för ett tag sedan så jag har dem inte kvar. :cry:

/Martin
Nope... Jag hittade mina inlägg, men bilderna var upplagda på den gamla tiden då skalman hade en separat upload-tjänst. De finns inte kvar längre. Jag har däremot kvar teckningarna, men ingen scanner som fungerar för tillfället.

/Johan

Necros
Medlem
Inlägg: 1003
Blev medlem: 11 april 2003, 16:07
Ort: Värmland

Inlägg av Necros » 8 augusti 2004, 23:05

Riktigt läckra bilder. Två tummar upp!

/Mikael Sundholm

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
Ort: Göteborg (MHS)
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 9 augusti 2004, 01:47

Bedrettin skrev:m.jpg var riktigt fin gjort.
Ja, de väntar nog på sin glass :wink:

Skriv svar