Pearl Harbor [ ush...]
Korsriddaren skrev:Jag betalade 70 spänn för att se den filmen, jag skäms. Slöseri med pengar...
Men bombanfallet är jävligt snyggt gjort tycker jag. Även om det inte är särskilt objektivt...
Vad är Dark Blue World för film?
Det är otroligt bra Tjeckisk krigs film!
Det finns en tråd om detta på forumet var du hittar en länk.
viewtopic.php?t=13114
- SuperPalle
- Medlem
Självklart behöver inte alla filmer vara historiskt korrekta. Detta är dock känd för att vara en väldigt TRÅKIG och DÅLIG film.Sturmgeschütz skrev:Tror nog inte att alla filmer måste vara historisk korrekta, somliga är kanske roade av lite romantik och bryr sig inte om att hela filmen är korrekt eller inte...
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
PH var seg. 1½ timma kärlekstjafs, sedan 40 minuter MTV-klippt anfall, och sedan 40 minuter obligatorisk ass-kicking för att återställa sårade amerikanska känslor. Man kände inte för huvudpersonerna, datorgrafiken var sådär (när man följt den femtielfte torpeden mot sitt mål började man gäspa). Korkad heroism och klichéfyllda repliker, slarvigt skildrade japaner...Anton Severin skrev:Om man istället vill se en film dedikerad till historienördar, kan jag rekomendera Tora Tora Tora. Där finns alla personer och hela faderullan med. Den blir dock oerhört seg och långtråkig i stridsscenerna. Det blir inte Pearl Harbour.
Tora! Tora! Tora! är mer trogen det som hände, och man blir mer frustrerad av hur klantigt amerikanerna skötte sitt försvar. Stridsscenerna byggs upp på ett mycket bättre sätt, och lider inte av PH:s epilepsiframkallande tresekundersscener. TTT är en på alla sätt bättre film - PH är i bästa fall underhållning åt den popcornätande pöbeln.
- Panzerschreck
- Medlem
- Wolfblitzer
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus