Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
tobbe
- Medlem
- Inlägg: 1821
- Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
- Ort: Göteborg
Inlägg
av tobbe » 31 maj 2003, 20:34
Rommel skrev:Varför jag tycker den är dålig?? Jo, när jag var en yngre pöjk var det min favorit film så jag såg den kanske 1 ggr per vecka, Så den är rätt uttjatad för mig.
Men kelly var väl favoriten.
Men filmen i sig är väl inte dålig bara för att du är trött på den?
-
Superfinne
- Medlem
- Inlägg: 488
- Blev medlem: 9 maj 2003, 16:45
- Ort: Kingdom of Haninge
-
Kontakt:
Inlägg
av Superfinne » 31 maj 2003, 23:24
Big joe var bra också och barbra ...namnet är så konstigt
-
L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
-
Kontakt:
Inlägg
av L. Josephson » 31 maj 2003, 23:42
ett ord KULT
-
Lasse
- Medlem
- Inlägg: 1541
- Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
- Ort: Sthml
Inlägg
av Lasse » 1 juni 2003, 10:24
Tobbe, Tycker att tillexempel saving private ryan är bättre, men det finns väl såklart filmer som är sämre.
-
Carolus XII
- Medlem
- Inlägg: 189
- Blev medlem: 1 juni 2003, 11:35
- Ort: Haninge, handen.
Inlägg
av Carolus XII » 1 juni 2003, 12:26
Rommel skrev:Varför jag tycker den är dålig?? Jo, när jag var en yngre pöjk var det min favorit film så jag såg den kanske 1 ggr per vecka, Så den är rätt uttjatad för mig.
Men kelly var väl favoriten.
Hehhe, du kunde redan då peka utt 100 fel på filmen, och det var väll typ i 1an, 2an?
Men den är väll värd att se om man inte har sett den.. Men många fel och dåligt gjord får man ju räkna med. Men det är ju clintan!
//Fredde
-
g3space
- Medlem
- Inlägg: 45
- Blev medlem: 15 maj 2003, 15:48
- Ort: The Cotswolds
Inlägg
av g3space » 1 juni 2003, 13:35
Kultfilm, helt klart. Dessutom en ganska speciell actionkomedi eftersom vissa av karaktärerna, ex. Clintan och Telly Savalas, är vanliga actionhjältar som inte alls skall vara roliga. Och så har vi Donald Sutherland...

och hela historien som är lätt bisarr. Den är i en klass för sig, helt enkelt.
-
Gatzu
- Medlem
- Inlägg: 848
- Blev medlem: 5 november 2002, 12:51
Inlägg
av Gatzu » 1 juni 2003, 19:53
Så länge man ser filmen som en komedi och ingen krigsfilm så är den riktigt bra. Riktigt rolig action komedi med otroligt bra skådisar. Fast nån bra krisgfilm är det verkligen inte

-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 1 juni 2003, 21:02
-
Gatzu
- Medlem
- Inlägg: 848
- Blev medlem: 5 november 2002, 12:51
Inlägg
av Gatzu » 2 juni 2003, 11:06
Model skrev:bästa karaktär
Oddball
Helt klart
-
Gribing
- Medlem
- Inlägg: 410
- Blev medlem: 26 mars 2002, 15:17
- Ort: Örebro
-
Kontakt:
Inlägg
av Gribing » 2 juni 2003, 16:25
Har ni tänkt på likheterna mellan "Kellys hjältar" och "Three Kings". Nästan så att man misstänker att Kellys helt enkelt var förebilden till den modernare varianten med bla George Clooney.
För övrigt gillar jag båda nämnda filmer, och tycker tom ibland att "Three Kings" är en av de bästa filmer jag sett.
För övrigt 2: Hur cool är inte Clintan i början på Kellys när dom sitter och väntar iskallt i jeepen.
/Gribing
-
Morot
- Medlem
- Inlägg: 117
- Blev medlem: 24 mars 2002, 12:05
Inlägg
av Morot » 2 juni 2003, 18:48
Gribing skrev:Har ni tänkt på likheterna mellan "Kellys hjältar" och "Three Kings".
läst "Kommisarien" av Sven Hassel? :)
**
jag menar, han har tom snott grejjen med färgranaterna ju för helskotta...
-
Necros
- Medlem
- Inlägg: 1003
- Blev medlem: 11 april 2003, 16:07
- Ort: Värmland
Inlägg
av Necros » 3 juni 2003, 16:34
Ser på film som de är tänkta (min åsikt), som underhållning... ur den synvinkeln tycker jag att Kellys Hjältar är riktigt bra. Favoritkaraktär... Oddball.
/Necros
-
larsleo
- Medlem
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 1 juni 2002, 12:22
- Ort: norröver sägs det
Inlägg
av larsleo » 4 juni 2003, 17:13
håller med om att Oddball e fränast..
-
Ressel
- Medlem
- Inlägg: 660
- Blev medlem: 2 januari 2003, 22:45
- Ort: göteborg
Inlägg
av Ressel » 4 juni 2003, 17:28
Oddball to the people!
-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 4 juni 2003, 19:10
ser att det är ganskamånga som gillar oddball