KELLYS HJÄLTAR

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 31 maj 2003, 20:34

Rommel skrev:Varför jag tycker den är dålig?? Jo, när jag var en yngre pöjk var det min favorit film så jag såg den kanske 1 ggr per vecka, Så den är rätt uttjatad för mig.

Men kelly var väl favoriten.
Men filmen i sig är väl inte dålig bara för att du är trött på den?

Användarvisningsbild
Superfinne
Medlem
Inlägg: 488
Blev medlem: 9 maj 2003, 16:45
Ort: Kingdom of Haninge
Kontakt:

Inlägg av Superfinne » 31 maj 2003, 23:24

Big joe var bra också och barbra ...namnet är så konstigt

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 31 maj 2003, 23:42

ett ord KULT

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 1 juni 2003, 10:24

Tobbe, Tycker att tillexempel saving private ryan är bättre, men det finns väl såklart filmer som är sämre.

Carolus XII
Medlem
Inlägg: 189
Blev medlem: 1 juni 2003, 11:35
Ort: Haninge, handen.

Inlägg av Carolus XII » 1 juni 2003, 12:26

Rommel skrev:Varför jag tycker den är dålig?? Jo, när jag var en yngre pöjk var det min favorit film så jag såg den kanske 1 ggr per vecka, Så den är rätt uttjatad för mig.

Men kelly var väl favoriten.
Hehhe, du kunde redan då peka utt 100 fel på filmen, och det var väll typ i 1an, 2an?

Men den är väll värd att se om man inte har sett den.. Men många fel och dåligt gjord får man ju räkna med. Men det är ju clintan! :)

//Fredde

Användarvisningsbild
g3space
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 maj 2003, 15:48
Ort: The Cotswolds

Inlägg av g3space » 1 juni 2003, 13:35

Kultfilm, helt klart. Dessutom en ganska speciell actionkomedi eftersom vissa av karaktärerna, ex. Clintan och Telly Savalas, är vanliga actionhjältar som inte alls skall vara roliga. Och så har vi Donald Sutherland... :lol: och hela historien som är lätt bisarr. Den är i en klass för sig, helt enkelt.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 1 juni 2003, 19:53

Så länge man ser filmen som en komedi och ingen krigsfilm så är den riktigt bra. Riktigt rolig action komedi med otroligt bra skådisar. Fast nån bra krisgfilm är det verkligen inte :P

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 1 juni 2003, 21:02

bästa karaktär
Oddball

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 2 juni 2003, 11:06

Model skrev:
bästa karaktär
Oddball
Helt klart

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 mars 2002, 15:17
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Gribing » 2 juni 2003, 16:25

Har ni tänkt på likheterna mellan "Kellys hjältar" och "Three Kings". Nästan så att man misstänker att Kellys helt enkelt var förebilden till den modernare varianten med bla George Clooney.

För övrigt gillar jag båda nämnda filmer, och tycker tom ibland att "Three Kings" är en av de bästa filmer jag sett.

För övrigt 2: Hur cool är inte Clintan i början på Kellys när dom sitter och väntar iskallt i jeepen.

/Gribing

Morot
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:05

Inlägg av Morot » 2 juni 2003, 18:48

Gribing skrev:Har ni tänkt på likheterna mellan "Kellys hjältar" och "Three Kings".
läst "Kommisarien" av Sven Hassel? :)

**

jag menar, han har tom snott grejjen med färgranaterna ju för helskotta...

Necros
Medlem
Inlägg: 1003
Blev medlem: 11 april 2003, 16:07
Ort: Värmland

Inlägg av Necros » 3 juni 2003, 16:34

Ser på film som de är tänkta (min åsikt), som underhållning... ur den synvinkeln tycker jag att Kellys Hjältar är riktigt bra. Favoritkaraktär... Oddball.

/Necros

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 1 juni 2002, 12:22
Ort: norröver sägs det

Inlägg av larsleo » 4 juni 2003, 17:13

håller med om att Oddball e fränast..

Ressel
Medlem
Inlägg: 660
Blev medlem: 2 januari 2003, 22:45
Ort: göteborg

Inlägg av Ressel » 4 juni 2003, 17:28

Oddball to the people!

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 4 juni 2003, 19:10

ser att det är ganskamånga som gillar oddball

Skriv svar