Det är nog du själv som inte läser citatet ordentligt, är jag rädd. Att de "försökt visa historien korrekt", är precis vad citatet syftar till. Att detta sedan är svårt, precis som du själv säger, är ju serien i sig själv ett bevis på.Patrik skrev:
Precis vad har man missat - jag har iofs bara sett de avsnitt som visas på fyran, men något direkt - förutom smådetaljer - visar inget vad jag vet felaktigt.
Du har dessutom inte läst ditt citat från HBO ordentligt, de har sökt att försökt ge en rättvisande bild, ingenstans i det citatet du hänvisar till står det att HBO:s version är den sanna eller att de ens försöker visa sanningen (vilket alla som sysselsatt sig med historia vet är omöjligt eftersom det till synes och sist handlar om vad folk sett - eller kanske trott sig sett).
Vad man, i mina ögon, missat har jag redogjort längre upp i tråden. Det är inga större saker i sig. Men lägger man ihop alla misstag - avsiktliga & andra - som Hollywood gjort sig skyldiga till genom åren skapar dessa en, enligt mig, felaktig bild av WWII i allmänhet och USA:a del däri i synnerhet.[/quote]