Jag förstår att du ogillar USA med tanke på ditt nickname och avatar eller vad det heter.
Det måste kännas förjäkligt att inse att det man verkar avguda blev nedgjort av en förenad värld för ca 60 år sedan.
Rätt eller fel jag tycker amerikaner får vara stolta över vad dom vill. Har man varit SS man och är stolt över det får han också vara det ( du verkar ju gilla SS och vad dom gjorde återigen med tanke på nick och avatar).
Jag sätter mig inte till doms över andra, men det verkar du göra. För du VET vad som är rätt.
Trevlig söndageftermiddag förresten
Band of Brothers 9 & 10: "Why We Fight" &
-
Oskar The Second
- Medlem
Själv tycker jag serien är skit bra, jag tycker de som stred i frankrike, holland, tyskland eller österrike vad det nu var borde vara stolta. De ändrade historia! Om inte usa hade laggt sig i, så hade kanske tyskland varit stormakt nu. fast jänkarna tänkte sig ändå gå in i kriget, det var inte tack vare japanerna som satte igång jänkarna, det var bara av tryckaren kan man säga, för usa stöd med piloter, ammonution med mycket mera till england å frankrike, de tänkte gå med i kriget även om japan anfallde eller inte, men om de inte hade gjort det, ja vem vet hur det skulle vara nu.
Till Serien: Det är en av de bästa tv serierna som finns, spelat in alla avsnitt
, fast jag tycker det är synd att de avslutar en strid så snabbt, när de anfaller staden, när de bryter ut ur skogen, man fick bara se när Spiers sprang förbi fienden (när de hade brutit in i staden) sen kom tillbaks, då var den striden slut + snipern när de sjöng. De borde förlänga striderna lite. Sen ett av bastogne avsnitten så gjorde tyskarna en jätte stor offensiv i mitten av avsnittet, men då får man följa sjukvårdar snubben till stan osv, man får inte se hur det går med tyskarnas offensiv, när han kommer tillbaks (sjukvårdaren) har alla samma positioner, de har inte dragit sig tillbaks eller nånting. Lite konstigt, aja en av de bästa andra världs krigs serie! 
Till Serien: Det är en av de bästa tv serierna som finns, spelat in alla avsnitt
Rätt eller fel jag tycker amerikaner får vara stolta över vad dom vill. Har man varit SS man och är stolt över det får han också vara det ( du verkar ju gilla SS och vad dom gjorde återigen med tanke på nick och avatar).
När jag frågade om en SS-man(typ koncentrationslägervakt eller dito) hade rätta att vara stolt var det en retorisk fråga, svaret antas bli ett nej, jag blir mycket förvånad över ditt svar och då kan väl amerikaner också vara stolta över massakrer och våldtäkter i de krig de varit med i. Det var inte min mening att döma dig, men jag tycker bara att det är konstigt att vara stolt över vilken sorts våldsdåd som helst, Visst får man väl vara stolt över vad man vill, framförallt USA's insatser under andra världskriget då de förvisso drev en moraliskt berättigad kampanj mot, vad alla kan vara överens om, ondskan materialliserad.
Angående att USA skulle gåt med i kriget i vilket fall så tycks det som att vissa på detta forum glömmer bort/ignorerar det faktum att USA inte frivilligt gick med i kriget för att frälsa världen utan blev tvingade med i kriget.
Avslutningsvis beklagar jag att jag kände mig så fantasifull att jag klurade ut ett tema för mitt konto här, då det verkar irritera många, observera att jag på intet vis är nån sorts beundrare av Nazi-Tyskland.
När jag frågade om en SS-man(typ koncentrationslägervakt eller dito) hade rätta att vara stolt var det en retorisk fråga, svaret antas bli ett nej, jag blir mycket förvånad över ditt svar och då kan väl amerikaner också vara stolta över massakrer och våldtäkter i de krig de varit med i. Det var inte min mening att döma dig, men jag tycker bara att det är konstigt att vara stolt över vilken sorts våldsdåd som helst, Visst får man väl vara stolt över vad man vill, framförallt USA's insatser under andra världskriget då de förvisso drev en moraliskt berättigad kampanj mot, vad alla kan vara överens om, ondskan materialliserad.
Angående att USA skulle gåt med i kriget i vilket fall så tycks det som att vissa på detta forum glömmer bort/ignorerar det faktum att USA inte frivilligt gick med i kriget för att frälsa världen utan blev tvingade med i kriget.
Avslutningsvis beklagar jag att jag kände mig så fantasifull att jag klurade ut ett tema för mitt konto här, då det verkar irritera många, observera att jag på intet vis är nån sorts beundrare av Nazi-Tyskland.
BoB
Löjliga strider? pff, det e ju så himla verklighetstrogna och fachinerade som möjligt.
I vissa avsnitt var det inte ens strider. Även de avsnitten var väldigt bra.
Hoppas det kommer mer serier om andra världskriget i fortsättningen.
Re: BoB
Nån serie som skildrar tyska fallskärmsjägare vore inte helt fel faktistSjano skrev:Löjliga strider? pff, det e ju så himla verklighetstrogna och fachinerade som möjligt.