MOHAASH Hur pass historiskt...
MOHAASH Hur pass historiskt...
När jag spelar MOHAA Spearhead blir jag väldigt irriterad över att de tyska handeldsvapnen är så mycket bättre än de allierades. Jag försökte ta reda på det i en annan tråd (men kanske misslyckades med att få fram vad jag vill ha reda på).
Det hela kanske handlar om vana eller om teknik, men jag tycker att MP40 och STG44 är helt och hållet överlägsna i spelet om man jämför med de allierades motsvarigheter (Sten Gun, Thompson, PPsh och när det kommer till automatkarbin BAR Rifle.
Det är visserligen kul att det är skillnader på dessa vapen i spelet, men det skapar en viss obalans. Kanske är det också så att kartornas utformning är till den tyska sidans fördel, och kanske har det ytterligare påverkat mitt omdöme om att det råder en obalans i spelet.
I spelet har Thompson låg eldhastighet med stor slagkraft.
PPsh har hög eldhastighet, liten slagkraft och ett stor spridning av kulorna.
Sten Gun har ganska låg eldhastighet, ganska stor spridning och låg slagkraft.
MP40 har stor slagkraft (dock inte lika stor som "Tommy"), hög eldhastighet, liten spridning och stor räckvidd
Då det kommer till automatkarbinerna (om man kan kalla BAR det) såär STG helt överlägsen.
BAR har väldigt storslagkraft, liten spridning, väldigt låg eldhastiget och stor räckvidd
STG44 har stor slagkraft, "normal" spridning, väldigt hög eldhastighet, och stor räckvidd
Vad jag vill veta är: Stämmer detta med verkligheten? OM det gör det så borde man tumma lite på detta för att få fram ett mer balanserat online-spel. Jag kan för övrigt berätta att på servrarna så råder det ofta ett läge där 66% spelar på den tyska sidan.
/Rally
Det hela kanske handlar om vana eller om teknik, men jag tycker att MP40 och STG44 är helt och hållet överlägsna i spelet om man jämför med de allierades motsvarigheter (Sten Gun, Thompson, PPsh och när det kommer till automatkarbin BAR Rifle.
Det är visserligen kul att det är skillnader på dessa vapen i spelet, men det skapar en viss obalans. Kanske är det också så att kartornas utformning är till den tyska sidans fördel, och kanske har det ytterligare påverkat mitt omdöme om att det råder en obalans i spelet.
I spelet har Thompson låg eldhastighet med stor slagkraft.
PPsh har hög eldhastighet, liten slagkraft och ett stor spridning av kulorna.
Sten Gun har ganska låg eldhastighet, ganska stor spridning och låg slagkraft.
MP40 har stor slagkraft (dock inte lika stor som "Tommy"), hög eldhastighet, liten spridning och stor räckvidd
Då det kommer till automatkarbinerna (om man kan kalla BAR det) såär STG helt överlägsen.
BAR har väldigt storslagkraft, liten spridning, väldigt låg eldhastiget och stor räckvidd
STG44 har stor slagkraft, "normal" spridning, väldigt hög eldhastighet, och stor räckvidd
Vad jag vill veta är: Stämmer detta med verkligheten? OM det gör det så borde man tumma lite på detta för att få fram ett mer balanserat online-spel. Jag kan för övrigt berätta att på servrarna så råder det ofta ett läge där 66% spelar på den tyska sidan.
/Rally
- CJBackfire
- Medlem
Jo, men det är ju bara att kolla på BF1942, där spelet är mera byggt på att jobba i grupp med olika vapengrenar. Detta faller inte särskillt bra ut oftast i MP på publika servrar. Ska man få det att funka bra så måste man vara samtränade och då ser jag bara klanspel som det enda alternativet.
Sen är ju knappast BF1942 speciellt verklighetstroget heller för den delen, men förbannat kul är det iaf.
//Virdung
Sen är ju knappast BF1942 speciellt verklighetstroget heller för den delen, men förbannat kul är det iaf.
//Virdung
Det gör jag i massortobbe skrev:Jag spelar inte bara som tyskarna for vapnens skull utan ocksa for att man kan skrika ut massor av kommandon pa tyska
Så mycket att han som är "chef" i klanen undra vad f*n jag höll på med
Angående vapnen så i mohaa, röjer StG 44, den slåt de allierades vapen med stor råge. Andra anledningen till jag kör tysk. Så hög eldhastiget, kraft... ahh..
Jag har dock inte kört Spearhead än, så kan inte uttala mig om det. Men en som jag pratade med sa att tyskarna inte har bättre vapen utan det är att på dom flesta banor så ska de allierade anfalla och tyskarna försvara. Iaf om man kör objetive, som jag gör mest.
Ang. röst kommandona i DoD så är dom också härliga, dom känns mer verklighetstrogna också, men finns många fler i mohaa. Men saknar "enemy behind us" på mohaa... 8)