IL2 Pacific Fighters problem
- Private Snafu
- Medlem
IL2 Pacific Fighters problem
Nån som vet hur sjutton man släpper bomber? Testade att flyga som störtbombare o angripa Pearl Harbour. Men hur jag än betedde mig så släppte planet bara de små bomberna på vingarna. Den större bomben mitt under kroppen gick inte att släppa. Har ställt in alla weaponknapparna. Men det verkar inte finnas någon knapp att ställa in för just den bomben. 
Re: IL2 Pacific Fighters problem
Jag har nyligen köpt Il2 1946 (Ace expantion pack, Pacific Fighters, Forgotten battles plus några andra i ett enda spel!) och jag har inga problem att släppa bomber med en Fw 190F. Jag har ställt in en knapp på vapen 4 (bomber)j, vapen 3 är raketer, och efter att ha tryckt några gånger står det "weapon out of ammo!". Vapen 1 är generellt sett kulsprutorna ovanför motorhuven och vapen 2 är generellt sett kulsprutorna/automatkanonerna i vingarna.
Hoppas det hjälper.
Morgan
Hoppas det hjälper.
Morgan
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"
- Private Snafu
- Medlem
Har efter att slitet mitt hår fått reda på att detta är en "bugg". När man kör med infinite ammo så släpper aldrig störtbombarna mittenbomben.
Spöade upp ett gäng Me262 igår. Flög en P51 Mustang och klippte 3 st innan jag gjorde en crazy Ivan o tog med den fjärde ned i marken.
Så jag låter störtbombningen vara o flyger jakt istället. 
Spöade upp ett gäng Me262 igår. Flög en P51 Mustang och klippte 3 st innan jag gjorde en crazy Ivan o tog med den fjärde ned i marken.
- Fredrik Andersson
- Medlem
Har aldrig kört det nämnda spelet men har sett en del klipp på nätet och läst väldigt mycket. Ni som har spelat det, hur är det? Hur är realism kontra spelglädje? Jag tycker det kan vara kul att flyga och panga emellanåt men känner kanske inte att jag behöver kontrollera varenda roder och spjäll på planet.
Il2-serien är enligt min åsikt den bästa flygsimulatorserien genom tiderna! Anledningen är inte bara den realististiska grafiken, utan även att du inte bara flyger samma förprogrammerade uppdrag tills dess att du lyckas och sedan kommer vidare, utan även om du väljer att flyga om uppdraget är det inte på exakt samma sätt som innan. Beroende på vilken front (och vilket spel) du väljer så flyger du inte typ ett uppdrag som ska symbolisera en månads flygande, utan typ ett uppdrag "varje dag", eller åtminstone flera uppdrag "varje vecka".
Så snart jag och min fru har råd att köpa en bättre dator ska jag installera Il2 1946 igen, då ingår pacific fighters, forgotten battles samt flygplan som kunde ha ändrat historien om de hade kommit i tjänst i större antal eller kommit i tjänst överhuvudtaget. Och då menar jag inte bara Me 262, utan ex.vis. även det tyska jetjaktplanet som stod som förebild för J29 Flygande Tunnan.
Du kommer definitivt älska det!
Morgan
Så snart jag och min fru har råd att köpa en bättre dator ska jag installera Il2 1946 igen, då ingår pacific fighters, forgotten battles samt flygplan som kunde ha ändrat historien om de hade kommit i tjänst i större antal eller kommit i tjänst överhuvudtaget. Och då menar jag inte bara Me 262, utan ex.vis. även det tyska jetjaktplanet som stod som förebild för J29 Flygande Tunnan.
Du kommer definitivt älska det!
Morgan
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"
- Private Snafu
- Medlem
Definitivt en flygsimulator med drag i. Kör just nu japanska kampanjen och har kommit till Midway som pilot i IJN. Luftvärnet är inte att leka med runt den ön må jag säga. Zeron är snabb men flyger väldigt dåligt med bara en vinge
Har dock just lagt märke till en sak. Radiosnacket har tystnat. Dvs det man hör från de andra piloterna. Enda som hörs är markkontrollen när man skall landa och när bombplanen begär hjälp mot anfallande jakt. Har jag kommit åt nån knapp?
Har dock just lagt märke till en sak. Radiosnacket har tystnat. Dvs det man hör från de andra piloterna. Enda som hörs är markkontrollen när man skall landa och när bombplanen begär hjälp mot anfallande jakt. Har jag kommit åt nån knapp?
Låter konstigt... Men det händer när det inte "händer något" i spelet, t.ex. när striden är över och man inte längre har några waypoints att rikta sig efter, utan i princip flyger utefter en rak linje innan det är dags för landning. Vet inte om du har lagt märke till det, private snafu, men om du trycker på esc så kommer du till "radiomenyn". Där kan du välja att begära diverse information från kontrolltornet, be om hjälp från dina kamrater eller t.o.m. byta frekvens till fiendens.
Är det helt tyst även under själva luftstriderna? Eller är det helt tyst bara före och efter uppdragen och när det inte finns så många waypoints att rätta sig efter?
I annat fall så borde det inte vara något onormalt med spelet.
Morgan
Är det helt tyst även under själva luftstriderna? Eller är det helt tyst bara före och efter uppdragen och när det inte finns så många waypoints att rätta sig efter?
I annat fall så borde det inte vara något onormalt med spelet.
Morgan
- Private Snafu
- Medlem
Har kopplat tab till den funktionen.
Japp det är tyst under själva striden. Men jag tror att gått till botten med det. Googlade lite och jag tror att det är en del av spelet. Vissa plan är helt enkelt inte utrustade med radio. Flyger just nu en tidig Zero och det sägs att japanska piloter i vissa lägen plockade ur radion ur planen för att minska vikten för att ge mer fart i kärran. Kommunikationen sköttes istället med handsignaler. Misstänker att det är en liknande anledning som gör jag inte kan hoppa heller. Piloten har ingen fallskärm för att hålla nere vikten.
Både radion o bailout fungerar när jag kör quickcombat så det måste vara en spelmässig detalj. Dvs ingen bugg eller så.
Japp det är tyst under själva striden. Men jag tror att gått till botten med det. Googlade lite och jag tror att det är en del av spelet. Vissa plan är helt enkelt inte utrustade med radio. Flyger just nu en tidig Zero och det sägs att japanska piloter i vissa lägen plockade ur radion ur planen för att minska vikten för att ge mer fart i kärran. Kommunikationen sköttes istället med handsignaler. Misstänker att det är en liknande anledning som gör jag inte kan hoppa heller. Piloten har ingen fallskärm för att hålla nere vikten.
Både radion o bailout fungerar när jag kör quickcombat så det måste vara en spelmässig detalj. Dvs ingen bugg eller så.
- Bernadotte
- Medlem
Hur hoppar man igentligen.
Ctrl + E, se till att du gör det i tid dock eftersom det ofta kan ta tid att ta sig ur cockpitten och gör det helst inte i fientligt territorium då risken är stor att du blir tillfånga tagenBernadotte skrev:Hur hoppar man igentligen.
IL2 1946 i Windows Vista
Har ni också haft problem att dels installera IL2 1946 i Windows Vista, dels få det att fungera felfritt i Vista utan att det plötsligt hänger sig och man tvingas till åtgärden ctrl+alt+delete?
Nu har jag avinstallerat spelet - igen - för femte gången totalt tror jag under två år.
Finns det någon flygsimulator GJORD FÖR Vista som är likvärdig med IL2-serien? Jag tycker om IL2-serien just för att alla uppdrag man flyger inte är precis likadana, elementet av överraskning finns alltid där. Det är just därför jag inte gillar Microsoft Combat Flight Simulator, uppdragen upprepas hela tiden tills jag tröttnar.
Någon som vet?
Morgan
Nu har jag avinstallerat spelet - igen - för femte gången totalt tror jag under två år.
Finns det någon flygsimulator GJORD FÖR Vista som är likvärdig med IL2-serien? Jag tycker om IL2-serien just för att alla uppdrag man flyger inte är precis likadana, elementet av överraskning finns alltid där. Det är just därför jag inte gillar Microsoft Combat Flight Simulator, uppdragen upprepas hela tiden tills jag tröttnar.
Någon som vet?
Morgan
Windows Vista
Även om just detta spel inte har med historia i Spel att göra så har jag fått problem med ytterligare ett spel som fungerade alldeles utmärkt på Windows XP, Rainbow Six III. Så allt pekar på att problemet ligger i Vista.
Återigen, finns det någon likvärdig flygsimulator till Vista som är en bra ersättare för IL2 1946? Microsoft Combat Flying Simulator är jag INTE intresserad av.
Vänligen, Morgan
Återigen, finns det någon likvärdig flygsimulator till Vista som är en bra ersättare för IL2 1946? Microsoft Combat Flying Simulator är jag INTE intresserad av.
Vänligen, Morgan
Jag vet inte... men Il-2 1946 fungerar fint på min burk med Vista 64.
MoBo: Gigabyte GA-P35-DS4
CPU: Intel Q6600
RAM: 4 st 2 GB DDR2
GFX: ATI HD4780 1 GB
SND: SoundBlaster X-Fi Titanium
Saker att kolla:
MoBo: Gigabyte GA-P35-DS4
CPU: Intel Q6600
RAM: 4 st 2 GB DDR2
GFX: ATI HD4780 1 GB
SND: SoundBlaster X-Fi Titanium
Saker att kolla:
- Uppdaterat drivrutiner för grafikkort, ljudkort och moderkort?
- Uppdaterat DirectX?
- Har du tillräckligt med minne? På Vista behöver du minst 2 GB RAM för att spelet skall flyta.
- Installera INTE Il-2 1946 i mappen C:\Program\. Skapa i stället en ny mapp för spel någon annanstans (t.ex. C:\Spel\Il-2 1946\
).
Det går inte att installera IL2 1946 överhuvudtaget, det tar stopp redan i startstadiet av installationen. Skiter i det ärligt talat... Steel Panther WW2 och MBT räcker gott och väl för mig. Ärligt talat, när man arbetar så har man inte heller så mycket tid över till att sitta vid datorn och spela.
Jag slänger skiten.
Morgan
Jag slänger skiten.
Morgan
Hej,
vad avser Vista och om IL-2 är körbart på denna plattform så kanske tips och hjälp kan ges i denna tråd (har inte kollat igenom den själv): http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/ ... 3991066045.
Status gällande Battle of Britan: Storm of War som ju är "uppföljaren" till IL-2 av Maddox Games så är det svårt att få ngt vettigt om man googlar på nätet. Hittade en intervju med Oleg från mars i år där det verkar som om ca 60 procent av spelet är klart. Intervjun i översatt form kan hittas här: http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=6494 och den ryska originaltexten här (värt att kolla in även om man ej kan ryska då det finns en hel del intressanta bilder):
http://spread-wings.ru/content/view/154/1/
http://spread-wings.ru/content/view/156/42/
Tveksamt om det släpps under 2009 - förhoppningsvis under 2010.
Hälsningar,
/ Thomas
vad avser Vista och om IL-2 är körbart på denna plattform så kanske tips och hjälp kan ges i denna tråd (har inte kollat igenom den själv): http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/ ... 3991066045.
Status gällande Battle of Britan: Storm of War som ju är "uppföljaren" till IL-2 av Maddox Games så är det svårt att få ngt vettigt om man googlar på nätet. Hittade en intervju med Oleg från mars i år där det verkar som om ca 60 procent av spelet är klart. Intervjun i översatt form kan hittas här: http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=6494 och den ryska originaltexten här (värt att kolla in även om man ej kan ryska då det finns en hel del intressanta bilder):
http://spread-wings.ru/content/view/154/1/
http://spread-wings.ru/content/view/156/42/
Tveksamt om det släpps under 2009 - förhoppningsvis under 2010.
Hälsningar,
/ Thomas