Spaceanimal skrev:Bra serie. Vi satt uppe varje natt o såg den. Lite snöpligt slut bara
Hur slutade serien? Jag följde den men missade slutet (man ska inte ha familj när man vill följa en serie

)
Det jag funderade över betr det polisiära var om polisen verkligen var så brutal och korrumperad på 70-talet. Och om det i så fall är nåt som inte förekommer längre, Sam Tyler verkar iaf inte införstådd.
Jag förstår ditt problem, har oxå familj. Det slutar med att jag köper filmer och TV-serier på DVD.
Som jag förstod det av artikeln i DN i samband med Säsong 1 så hade seriemakarna chockats av den jargong de mött bland pensionerade poliser, när de gjorde sin research. 70-talets engelska polishistoria är väl annars full av miss/ övergrepp. Speciellt i jakten på IRA-män (som oftast lyfts fram som ett föredöme bland dem som vill chickanera USA av idag, Sorry couldn´t help it. Men det är så komiskt

)
Slutet, äh jag vill inte spoila men det blev ett antiklimax. Jag trodde ju han skulle vakna. Nu har jag ett avsnitt av säsong 2 kvar och vet inte om jag vågar hoppas. Har hört rykten om att den ska pågå till 80-talet. Men scenen jag vill se är när Sam besöker Gene på ålderdomshemmet och säger: Oi, I told you I was from the future!
Sonderling
PS Ett skäl att köpa säsong 1 är att jag hört att SVT inte hade musik rättigheterna varför alla musik avsnitt klippts bort