Rome Total War - Europa Barbarorum

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
blizzard
Medlem

Rome Total War - Europa Barbarorum

Inlägg av blizzard » 30 januari 2007, 06:38

Installerade moden.. Har inte haft ngt problem med ROTW och Realism.. Men Barbarorum kändes segt och datorkrävande.. Tog så lång tid för spelet att starta att jag trodde att datorn låst sig. Segade ner sig ibland när jag hade uppe den stora kartan. Testade endast att spela som ROM. Verkade bra. De nya funktionerna att man kunde välja ockupationssätt av erövrade områden var intressant. Spelade det tyvärr inte så mkt... När spelet segade ner blev det inte så roligt. Drog ner grafiken men det hjälpte inte.

Moden väl inte helt klar(?) Bilder på vissa enheter saknades. Ska testa det i framtiden med en vassare dator.

Användarvisningsbild
Bromma_Herman
Medlem

Inlägg av Bromma_Herman » 30 januari 2007, 20:38

"De nya funktionerna att man kunde välja ockupationssätt av erövrade områden var intressant."

Det har man väl kunnat innan också?

blizzard
Medlem

Inlägg av blizzard » 31 januari 2007, 02:30

Vad tänker du på? Fanns ju inget man kunde göra.. höja och sänka skatten typ.

I Europa Barbarorum så kan du välja hur du vill ockupera erövrade områdena. Saxar från deras forum.

Now he (actually--the Senate--i.e., you) must make a major decision: how to incorporate this subjugated settlement into the Republic. This is determined by choosing a government building. He has three options here, each of which grants the subjugated people a greater level of autonomy than the previous option. Type II government (Provincia Romana) makes the region a fully Romanized region. For a small province like Segesta, this is ideal. While it will take three and a half years to set up the necessary infrastructure, it will give the greatest number of options down the road.
The other government types can be installed faster, but they give the Senate less control over the province. They are better, however, for more developed regions, or those further from Roma. Provincia Romaniensis (Type III) is only lightly Romanized, and Amicvs Popvli Romani (Type IV) is a Roman allied state. Before making a choice, you should carefully read each description and determine what best fits for your situation.

De olika alternativen resulterade i höjd/sänkt befolkningsökning. Moral hos utbildade soldater etc etc...

Användarvisningsbild
Bromma_Herman
Medlem

Inlägg av Bromma_Herman » 31 januari 2007, 08:22

Ok, I orginalet kunde du välja om du skulle låta dem vara, om du ville förslava alla eller utrota alla.
Låter nästan som jag vill pröva den modden.

Ostrobothnia
Medlem

Inlägg av Ostrobothnia » 31 januari 2007, 16:39

Vad gör modden i övrigt?

GL
Medlem

Inlägg av GL » 31 januari 2007, 16:56

Har de löst problemet med att städer växer sig för stora och måste "rensas" på folk för att sluta revoltera? Grymt störande...

blizzard
Medlem

Inlägg av blizzard » 31 januari 2007, 18:05

http://www.europabarbarorum.com/features.html
kolla in hemsidan

Eftersom det gick så segt på min dator så spelade jag knappt spelet.. Erövrade en provins sen avinstallerade jag det.

Skriv svar