Återskapning av fånglägret Andersonville

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Återskapning av fånglägret Andersonville

Inlägg av Stefan Lundgren » 20 juli 2006, 16:03

Andersonville var en beryktat fångläger under amerikanska inbördeskriget.
Här visas ett antal bilder från ett skådespel om detta fångläger som bedrevs av sydstaterna.

Det är en stor grupp människor från samhället Andersonville eller från andra orter som gör ett skådespel om förhållanderna på fånglägret i Andersonville.

http://www.geocities.com/cwbuff1864/And ... 8369654937

Jag kunde sätta den i den klistrade tråden, men jag vill också har en liten diskussion kring detta.

De tillfångatagna nordstatssoldaterna som lyckades fly, men blev återigen förda tillbaka till lägret och fick sedan ligga med benen fastkilade i en stock, läste det på en annan hemsida om Andersonville att där fick de antingen sitta i några timmar eller t o m i dagar.

Stefan

Användarvisningsbild
Mako
Medlem

Inlägg av Mako » 21 juli 2006, 17:42

Finns även en film om lägret som heter just Andersonville. Den är ganska så bra. Speciellt kul är det att se skådisen som spelar E.B. Farnum Deadwood, här spela en ondsint liten fånge med stor kniv.

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 24 juli 2006, 14:55

Mako skrev:Finns även en film om lägret som heter just Andersonville. Den är ganska så bra. Speciellt kul är det att se skådisen som spelar E.B. Farnum Deadwood, här spela en ondsint liten fånge med stor kniv.
Den där filmen visste jag inte om, men den verkar nog bra. :roll:

Stefan

Skriv svar