Strategic Command - European Theater
Strategic Command - European Theater
Vet någon, om "Strategic Command - European Theater" säljs i Sverige?
Re: Strategic Command - European Theater
Ingen aning. Dock skulle jag inte köpa det eftersom det är så simpelt. Som luffarcschack nästan. Jag spelade igenom det och vann första gången, sen raderades det.MEAN skrev:Vet någon, om "Strategic Command - European Theater" säljs i Sverige?
Titta på CM's nya demo barbarossa, det verkar ganska trevligt.
- Anders Widén
- Medlem
Jag har inte spelat spelet ifråga. Men det vore intressant att höra vad det är som gör spelet så tråkigt.köp det ej, fruktansvärt tråkigt - hade höga förväntningar på spelet - men dom sköts i sank omedelbart.
Senast redigerad av 1 Anders Widén, redigerad totalt 4 gånger.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Ostmark skrev:
Third Reich är bra, men det är lite stelt.
Jag har bara kört demot på "Strategic Command - European Theater"
och jag tyckte det verkade kul.
Har faktiskt kört demot ca 15-20 gg hehe.
Det ska tydligen finnas en "editor" i spelet, det gillar jag.
Har du köpt spelet, eller är det demot du pratar om?köp det ej, fruktansvärt tråkigt - hade höga förväntningar på spelet - men dom sköts i sank omedelbart.
Tacka vet jag Third Reich...
Third Reich är bra, men det är lite stelt.
Jag har bara kört demot på "Strategic Command - European Theater"
och jag tyckte det verkade kul.
Har faktiskt kört demot ca 15-20 gg hehe.
Det ska tydligen finnas en "editor" i spelet, det gillar jag.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Spelade också demot ett par gånger! Pröva med att anfalla estland, lettland och lituen sammtidigt som du är i krig med Frankrika. Dom har bara typ en division i huvudstaden. Använd även en båt att bombadera deras division. Sen när du krossat Frankrike, ge dig då på schweitz(fel stavat), men för pengarna du fått för erövringen av Frankrike, estland, lettland och lituen(och så förväntar jag mig att du inte köpt någon division under anfallet mot frankrike) ska du köpa 4-5 flygdivisioner och stationera ut dom i norra frankrike och holland, så slipper du engelsmännens bombningar. För resterande pengar köper du lite armé kommandon(typ Rommel, Manstein) och efter det anfaller du Jugoslavien och grekland.
Ett tips! Förflytta in divisonen i Narvik inåt landet så slipper du britternas bombare.
Ett tips! Förflytta in divisonen i Narvik inåt landet så slipper du britternas bombare.
Jag brukar förinta brittiska flottan, genom att köpa in en massa flyg till Tyskland och Italien.
Sen invaderar jag England.
När man tar London så flyr brittiska regeringen till Manchester
Tar man London så förklarar USA krig mot Tyskland draget därpå.
När du invaderar baltikum, förklarar Sovjet inte krig då?
Jag har faktiskt aldrig invaderat baltikum innan Sovjet gör det, men däremot så händer det att jag invaderar Sovjet innan dom tar baltikum hehe
/MEAN
Sen invaderar jag England.
När man tar London så flyr brittiska regeringen till Manchester
Tar man London så förklarar USA krig mot Tyskland draget därpå.
När du invaderar baltikum, förklarar Sovjet inte krig då?
Jag har faktiskt aldrig invaderat baltikum innan Sovjet gör det, men däremot så händer det att jag invaderar Sovjet innan dom tar baltikum hehe
/MEAN
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Soviet förklar inte krig mot mig när jag anfaller Estland. Jag anfaller dom vid första "turnet" med infanteri divisionen i Berlin och resten av dom tyska infanteri divisionerna i öst mot den estlänska huvudstaden! (ett tips är att använda en kryssare att bomba staden) Hur går det när du invaderar Soviet?MEAN skrev: När du invaderar baltikum, förklarar Sovjet inte krig då?
Maj/april 1941!Hur länge får man köra innan demot "tar slut"?
Vet ni vad! Jag har fått tag i "Strategic Command Beta Demo"!!
Där kan man spara under spelts gång och spela både sidorna i samma spel, första turnet är man tyskland och andra är man dom allierade!
Någon som vill ha?
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- Johan Elisson
- Medlem