Mount and Blade

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 12 augusti 2003, 18:20
Ort: Ryttmästargården
Kontakt:

Mount and Blade

Inlägg av Franq » 9 maj 2005, 00:36

Fick nyss nys om ett nytt (under utveckling) datorspel som har helt enorm medeltidsstridssimulering.
Det är iofs ett rollspel i fantasymiljö (mycket begränsat än så länge).
Dra ner demon (det är fullversionen, men spärras efter ett visst antal nivåer om man inte köper en kod) och testa att tornera och ge er ut och kriga lite så förstår ni kanske vad jag menar. Jag har inte sett i närheten så bra stidsskänsla i något "medeltidsinspirerat" spel tidigare. Kanske kommer det fler intressanta produkter från det här undergroundgänget om man stöttar dom.

http://www.taleworlds.com/

Jag blev faktiskt så betagen så jag har förköpt det (det är billigt om man stöttar dom under utvecklingen). Lycka till på slagfältet!

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 11956
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 9 maj 2005, 16:16

Jag håller på att prova nu, verkar vara intressant. Men jag kommer nog inte att ladda ner spelet eftesom man själv börjar bli lite för gammal för det där nu. Det är intressant och rekommendera stark till yngre skalmaniter(under 25 år) att besöka hemsidan. Om det inte är åldersspecifierad. :lol:

Stefan

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 12 augusti 2003, 18:20
Ort: Ryttmästargården
Kontakt:

Inlägg av Franq » 10 maj 2005, 02:07

Om du redan laddat ner demon så har du även laddat hem hela spelet, vill man låsa upp nivåerna efter level6 så måste man dock köpa en betanyckel av företaget.
Åldersgräns, nja, det är ju en hel del dödande, men av någon anledning känns medeltida strid så glamoräst så jag ser inga problem att barn skulle ta del av det ;)

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 11956
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 10 maj 2005, 12:16

Franq skrev:Om du redan laddat ner demon så har du även laddat hem hela spelet, vill man låsa upp nivåerna efter level6 så måste man dock köpa en betanyckel av företaget.
Åldersgräns, nja, det är ju en hel del dödande, men av någon anledning känns medeltida strid så glamoräst så jag ser inga problem att barn skulle ta del av det ;)
Så själva nerladdningen är alltså gratis, kanske man kan prova själv, men jag växt ifrån det där nu. :D

Stefan

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem
Inlägg: 225
Blev medlem: 10 april 2002, 15:21
Ort: Stockholm

Inlägg av Mikael Eklund » 10 maj 2005, 13:55

Ser mycket trevligt ut. Ska laddas ned när jag har tid. Iof är jag en bit över 25, men det ska nog gå ändå :D

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 12 augusti 2003, 18:20
Ort: Ryttmästargården
Kontakt:

Inlägg av Franq » 11 maj 2005, 00:36

Jo själv är jag en bit över trettio (kroppen alltså, knoppen är fortfarande inte tonåring... :) ), det är ändå kul att flyga över slagfältet på en halt stridshäst.

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem
Inlägg: 225
Blev medlem: 10 april 2002, 15:21
Ort: Stockholm

Inlägg av Mikael Eklund » 11 maj 2005, 10:27

En halt stridshäst skulle passa mig utmärkt. Ska ladda ned nu på lunchen tänkte jag. Sedan blir det bråk :D

Skriv svar