hobbex tiger
hobbex tiger
Jag spana in hobbex tiger och sherman tank
jävligt dyra.
Tror ni dom är något att ha?
jävligt dyra.
Tror ni dom är något att ha?
hobbex tiger
Gå in på hobbex.se och spana på modeller.
- Per Andersson
- Medlem
- Per Andersson
- Medlem
Är det bara en radiostyrd stridsvagn du är ute efter så kan jag istället rekommendera Kyoshos 'Pocket armor' serie.
Hobbex har M1A1 och Challenger 1, nbåda i öken eller NATO kamouflage för 500 pengar. Hobbylink Japan har dessa båda, plus Leo2 (inklusive en variant med svenskt kamouflage), den japanska strv Typ 90, samt Tiger och Panthervagnar. De moderna vagnarna kostar cirka 380 kronor medan de tyska WWII vagnarna går på ca 620 kronor. Plus frakt, givetvis.
Tillägg: WWII-vagnarna verkar vara av mer avancerad art, med torn som kan styras med radiosändaren.
Jag har själv nyss köpt mig en Challenger 1 från Hobbex, och den är apskojjig!
Tillägg II: Japanska Marui har tillverkat radiostyrda M1A1 och strv Typ 90 i 1/24 skala beväpnade med softairguns. De verkar ännu skojjigareän den ganska enkla Challengern.
Hobbex har M1A1 och Challenger 1, nbåda i öken eller NATO kamouflage för 500 pengar. Hobbylink Japan har dessa båda, plus Leo2 (inklusive en variant med svenskt kamouflage), den japanska strv Typ 90, samt Tiger och Panthervagnar. De moderna vagnarna kostar cirka 380 kronor medan de tyska WWII vagnarna går på ca 620 kronor. Plus frakt, givetvis.
Tillägg: WWII-vagnarna verkar vara av mer avancerad art, med torn som kan styras med radiosändaren.
Jag har själv nyss köpt mig en Challenger 1 från Hobbex, och den är apskojjig!
Tillägg II: Japanska Marui har tillverkat radiostyrda M1A1 och strv Typ 90 i 1/24 skala beväpnade med softairguns. De verkar ännu skojjigareän den ganska enkla Challengern.
Senast redigerad av 1 Per Andersson, redigerad totalt 20 gånger.
Annars så på hobbex så har dom en abrams i samma skala som tigern med motor och allt man kan svänga på tornet öppna eld med kanonen (det låter boom och det blir lite rött längst fram i pipan och pipan rycker till ungefär) skjuta med ksp låter ungeför tatatatatratata, helt i hop satt, tror jag kostade 2500:- och det är väl bättre än tigerns 7000:-, annars om du bor i sthml så besök wentzels hobby i gallerian, dom har den ochså vad jag vet så finns den inte med i hobbex katalogen men jag såg den på hobbex i borås.
1/16 Abrams M1A1
Kan det vara Doyusha's 1/16 Abrams M1A1Rommel skrev:Annars så på hobbex så har dom en abrams i samma skala som tigern med motor och allt man kan svänga på tornet öppna eld med kanonen (det låter boom och det blir lite rött längst fram i pipan och pipan rycker till ungefär) skjuta med ksp låter ungeför tatatatatratata, helt i hop satt, tror jag kostade 2500:- och det är väl bättre än tigerns 7000:-,
http://www.hlj.com/cgi-local/hljpage.cgi?DYSRC-1
19,800.00 Japan Yen = 1,577.91 Sweden Kronor
1 JPY = 0.0796926 SEK 1 SEK = 12.5482 JPY
MVH
Senast redigerad av 1 Battler, redigerad totalt 1 gånger.
frågade om modeller på hobbex. ja det är inte lätt att svara på om det är bra. men dyar va de. själv föredrar jag tamyia, italeri och academy. de är rätt ok i ritningar oftast. också har de rätt bra uppmärkning på kratorna. nakdelen med dem är att det kan vara lite si och så med målbeskrivninen. så då är det bara att säka här eller på ett biblotek efter bra blider. ha det gott marcus 
Det finns lasertag system till tamyias 1/16 stridsvagnar så är man ett gäng så kan man leka pansarslag. Det finns ett engelskt företag (kommer inte ihåg adressen till hemsidan , men skall leta rätt på den) som tillverkar och säljer radistyrda stridsvagnar i alla möjliga skalor och dom gör också ett lasertag system. Vad jag har förstått så har mauris stridvagn svårt att ta sig fram.
Mvh Jens
Mvh Jens
- Wolfblitzer
- Medlem
TIGER 1
Ska man köpa en modellstridsvagn är en TIGER det enda vettiga valet. coolaste vagnen som existerar, vem vill han någon amerikansk skit