WW2 Online

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Conny Edman
Ny medlem

WW2 Online

Inlägg av Conny Edman » 25 juli 2002, 20:19

Har en liten förfrågan till er alla. I den senaste PC Games fick man med ett spel som heter WW2 Online. Detta visade sig vara ett riktigt trevligt spel men man är tvungen att spela på nätet för att kunna möta några motståndare. Undrar bara om det är någon här som känner till något om detta spel?

gurden
Medlem

WW2OL

Inlägg av gurden » 25 juli 2002, 22:17

WW2OL är ett spel som man antingen älskar eller hatar. Världen är stor, Belgien och lite av Frankrike, Holland och England 1940 är modellerad i halv skala. Tid från spawn till strid kan ta 10-30 min. Man vara fotsoldat, stridsvagn eller stridsflyg. Spelet är inte släppt i Europa än, vilket är mycket märkligt. Striderna koncentreras tyvärr alltför mycket till städer och byar. För att få ut det mesta av spelet måste man vara med i en "squad". Kolla gärna in den squaden som jag är med i Kampgruppe Wiking kwiking.hypermart.net

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Re: WW2OL

Inlägg av Leonidas » 26 juli 2002, 00:01

gurden skrev:WW2OL är ett spel som man antingen älskar eller hatar. Världen är stor, Belgien och lite av Frankrike, Holland och England 1940 är modellerad i halv skala. Tid från spawn till strid kan ta 10-30 min. Man vara fotsoldat, stridsvagn eller stridsflyg. Spelet är inte släppt i Europa än, vilket är mycket märkligt. Striderna koncentreras tyvärr alltför mycket till städer och byar. För att få ut det mesta av spelet måste man vara med i en "squad". Kolla gärna in den squaden som jag är med i Kampgruppe Wiking kwiking.hypermart.net
Hur löser ni det rent praktiskt? Det måste ju vara en hel del spelare inblandade samtidigt, eller..? Hur har det gått i kriget? Jag läste en AAR, men ni måste ha spelat mer än så?

gurden
Medlem

WW2OL

Inlägg av gurden » 27 juli 2002, 14:16

Vi kommunicerar via olika chat "kanaler". Vi har en squadchannel som man får genom att anmäla sin squad till playnet playerservice. Sen är vi med i German High Command vilket är en organisation som består av frivilliga personer som leder olika divisioner bestånde av flera "squads". Vi är med i 4th div (Europa) som spelar när det passar europeiska spelare. 4ths kanal är 41. Ibland använder vi teamsound eller liknade. Det finns fler kanaler som är kopplade till var man spawnar kallad Origin eller Mission. Ibland kan dessa chatkanaler bli överfyllda. AAR sektionen på hemsidan är tyvärr allt för dåligt uppdaterad. Det brukar finnas folk online varje kväll. Det finns så inte mycket folk online när amerikanarna sover som djupast. Just nu spelar jag inget för jag inte har regelbunden tillgång till internet förrän mitten av augusti. Annars spelar jag 3-4 kvällar i veckan. Kriget har egentligen inte börjat än eftersom inte hela Frankrike inte finns. Den del av världen som finns nu har axis vunnit ca 12 och allies 4 (tror jag har tappat räkningen) Om du vill spela i vår squad så är det bara och skriva ett inlägg på squadens webbsida så finns det folk som hjälper dig att komma igång. Har du testat spelat offline?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 27 juli 2002, 15:55

Synd att du missade gratistestet man kunde göra för ett tag sen. Det här spelet är inte värt att lägga ut 100 kr i månaden på för att det inte är fullutvecklat.

gurden
Medlem

Inlägg av gurden » 28 juli 2002, 00:49

Visst... Spelet är inte färdigutvecklat men om ingen lägger ut pengar så blir det aldrig färdigt. Jag betalar trots att jag inte är riktigt nöjd med hur spelet ser ut idag. Man kan förvisso hoppas att något företag med större resurser än Playnet/CRS kan göra ett bättre spel men risken är då att det blir mer en "quakeshooter" (typ Battlefield 1942) och inte den realistiska militärsim som jag är ute efter.

Conny Edman
Ny medlem

Inlägg av Conny Edman » 28 juli 2002, 17:44

Personligen har jag testat spelet offline och tyckte det verkade läckert att kunna köra stridsvagn eller vara infanterist. Det som också lockade var alla spelare som deltog och att det byggde på sammarbete och laganda och inte bara springa runt och skjuta som en vilde. Skulle dock vilja testa spelet innan jag anmäler mig. Trodde att jag fick chansen när PC Games utlovade 30 dagars fritt spel men de glömde tala om hur man skulle gå till väga för att få dessa 30 dagar då man inte har något cd.nummer utan endast ett lösenord och inget mer lite förvirrande för mig som inte är van vid dessa internet spel. Om det är någon där ute som på vettig svenska kan förklara för mig hur jag skall göra så gör det för jag vill verkligen prova detta spelet ordentligt. :wink:

Mvh/
Conny

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem

Inlägg av Jonteman » 28 juli 2002, 18:52

Jag har för mig att grafiken är usel, har jag fel?

Conny Edman
Ny medlem

Inlägg av Conny Edman » 28 juli 2002, 19:42

Nja grafiken är ju inte helt tipp topp pga att det är ett nätbaserat spel men den är faktiskt helt ok enligt mig. Sedan finns det en del detaljer som är roliga som att man skall sikta med geväret själv genom att förstora upp siktet som då är autentiskt med hur siktet såg ut på just det vapnet. :)

Mvh/
Conny

Användarvisningsbild
MOS 13F
Medlem

Inlägg av MOS 13F » 6 augusti 2002, 17:48

Jag hatade det... :wink:
Rent tekniskt är WW2 Online fruktansvärt uselt (fult, segt och buggigt). Iof är den enorma skalan på striderna ett stort plus. Om inte avk-miljön är ett krav så tycker jag Operation: Flashpoint är klart mycket bättre. (Visserligen också drabbat av buggar men med expansionen funkar det mycket bättre)

Annars skulle jag satsa på det kommande svenska "Battlefield 1942" som verkar bli ganska bra.

gurden
Medlem

Conny

Inlägg av gurden » 8 augusti 2002, 16:27

Konstigt att pcgames endast gav ut ett lösenord då man behöver en cdkey för att spela online. Köper du spelet får du första månaden gratis.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 8 augusti 2002, 18:41

Skönt att nån här delar min åsikt att operation flashpoint äger :D .

Skriv svar