Silent Hunter III på G!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 13 februari 2004, 19:44

L. Josephson skrev: Ja då har du testat en alpha version, jag tycker fortfarande du inte kan uttala dig om ett spel förrens du har testat den färdiga versionen
:wink: och det är klart jag får uttala mig om spelet... och jag lovar det är överskattat :wink:

Du uttalade dessutom dig om Silent Hunter 3 nyss...
L. Josephson skrev:Verkar helt klart intressant!
och du har inte heller testat det.

Josephson sveriges största självmotsägare :P

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 13 februari 2004, 19:54

Vaddå det ser ju intressant ut dvs. det fångade min uppmärksamheten. Om det är bra/dåligt/överskattat kan jag först bestämma när jag har spelat det!

tsssssssssssssss :)

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 14 februari 2004, 17:34

Suck docster, du e en sån självmotsägare.
Jaha hl2 fångand inte min uppmärksamhet när jag testa det, :P om vi nu ska hålla på så.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 9 juni 2004, 18:03

En ny trailer har precis släppts. Det är så vackert att man nästan blir gråtfärdig. Sydväst och skinrock verkar bli ett krav för alla som vill spela Silent Hunter III!


http://media.pc.ign.com/media/664/664549/vids_1.html



~Henric Edwards

-vils-
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: 10 april 2002, 12:48

.

Inlägg av -vils- » 11 juni 2004, 10:41

ja, men skriptat kampanjespelande ala SH2. Det e så man gråter blod.. :(

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 13 juni 2004, 18:40

En ny trailer har släppts! Det är ett speldemo från E3-mässan och kan laddas ner från UBI Softs ftp eller från Gametrailers.com.


~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 14 juni 2004, 12:12

Mums, det verkar ju ruskigt tufft, lite synd iförsig att man inte kan gå omkring i ubåten på "riktigt" utan att man bara klickar sig omkring mellan de olika rummen. Att besättningen bara pratade engelska var lite störande men det kommer man kunna ändra i den fulla versionen :)
En annan grej som jag reagerade på var att man hade en totalt fri kamera, det känns ju som värsta fusket och tar bort en stor del av den klaustrofobiska känslan. Hoppas man kan ställa in allt sådant i realism inställningarna ialla fall.
Senast redigerad av 1 Gatzu, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem
Inlägg: 1021
Blev medlem: 18 augusti 2003, 14:52
Ort: Stockholm

Inlägg av Panzerschreck » 14 juni 2004, 13:04

Vafff :x jag får bara upp en video med en jävla kille som får massa basketbollar på sig

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 14 juni 2004, 13:48

Det fick jag också på en av länkarna, men ladda ner den trailern från Ubi Softs FTP. Du kommer inte ångra dig.

Användarvisningsbild
Björn E
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 12 februari 2003, 09:04
Ort: Umeå

Inlägg av Björn E » 2 juli 2004, 18:17

Spelets releasedatum har skjutits upp till första kvartalet 2005, vilket är goda nyheter eftersom de då får tid på sig att utveckla dynamiska kampanjer!
Dear all,

After several weeks of debate, we have decided to put more efforts into the development of dynamic campaigns. The feedback received from the community played an important role in this decision. Of course, this will affect the development planning and we are now expecting to release the game in Q1 2005.

For the SH3 dev team it's a great opportunity to improve the game and even add some new features that were not considered mainly because of time constraints.

We never answered until now your main question: "Will SH3 have a Dynamic Campaign?" The main reason was that it is very hard to define in our opinion what this means. Certainly, everybody (in the submarine simulation community ;) has a list of "must-haves" that can define a dynamic campaign. It would have been possible to match some definitions by September but certainly not the large majority.

To be more explicit, some of you consider that SH1 has a Dynamic Campaign. Others that CAOD has THE ONLY Dynamic Campaign. From this point of view we can tell you now that SH3 campaign will contain all the features included in those reference titles and many others inspired by your suggestions.

And yes, next time someone develops a naval simulation title we hope they will be asked to have a Dynamic Campaign like in SH3.

Thank you,

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Re: .

Inlägg av subskipper » 7 juli 2004, 18:39

-vils- skrev:ja, men skriptat kampanjespelande ala SH2. Det e så man gråter blod.. :(
Man har nu beslutat att skjuta upp releasen till första kvartalet 2005 för att inkludera en dynamisk kanpanj i stil med den som finns in Aces of the Deep.

Från officiella hemsidan:
02.07.2004

Dear all,
After several weeks of debate, we have decided to put more efforts into the development of dynamic campaigns. The feedback received from the community played an important role in this decision. Of course, this will affect the development planning and we are now expecting to release the game in Q1 2005.

For the SH3 dev team it's a great opportunity to improve the game and even add some new features that were not considered mainly because of time constraints.

We never answered until now your main question: "Will SH3 have a Dynamic Campaign?" The main reason was that it is very hard to define in our opinion what this means. Certainly, everybody (in the submarine simulation community icon_wink.gif has a list of "must-haves" that can define a dynamic campaign. It would have been possible to match some definitions by September but certainly not the large majority.

To be more explicit, some of you consider that SH1 has a Dynamic Campaign. Others that CAOD has THE ONLY Dynamic Campaign. From this point of view we can tell you now that SH3 campaign will contain all the features included in those reference titles and many others inspired by your suggestions.

And yes, next time someone develops a naval simulation title we hope they will be asked to have a Dynamic Campaign like in SH3.

Thank you,

The Silent Hunter III Dev Team

We'd like your thoughts on this so please post on the forums.

~Henric Edwards

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 6 mars 2005, 11:20

Om någon har missat det kan jag nu upplysa om att Silent Hunter III gick guld 2 mars. Spelet bör dyka upp på butikshyllorna den 18 mars.

Fram till dess kan ni roa er med att läsa om den dynamiska kampanjen på subsim.com:

http://www.subsim.com/ssr/sh3_rc1/sh3_mar05_dc1.htm

~Henric Edwards

Användarvisningsbild
fast
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 19 oktober 2002, 03:57
Ort: Götaland

Inlägg av fast » 18 mars 2005, 22:36

Spelet släpptes idag.

Någon mer än jag som köpt det?
Har varit ute på tre patruller än så länge, sänkt nästan 18k .. Har kanske haft lite tur? :D Spelar min karriär i November 1940 just nu.

Men jäklar vilket spel, känns mycket bättre jämfört med SH2. Älskar verkligen att man kan handplocka besättningen, flytta runt besättningen när man är till sjöss samt rekommendera olika män till medaljer etc.

Grymt spel, rekommenderas verkligen!
9/10 (Minus för låst upplösning (1024x768), negativt om man kör med en TFT skärm som jag.)
Bilagor
sh3-operator.jpg
sh3-operator.jpg (69.75 KiB) Visad 2839 gånger

SvenJohan
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 26 februari 2004, 15:34
Ort: Umeå

Inlägg av SvenJohan » 19 mars 2005, 00:14

Känner mig sugen på att köpa det här liret.. Går det att köra windowed? kör även jag med tft..

Användarvisningsbild
fast
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 19 oktober 2002, 03:57
Ort: Götaland

Inlägg av fast » 19 mars 2005, 01:26

SvenJohan skrev:Känner mig sugen på att köpa det här liret.. Går det att köra windowed? kör även jag med tft..
Jag har inte provat, men läste på ett SH3 forum att det ska gå. :)

Min femte patrull blev just avklarad (2a Januari - 7e Januari (lät datorn styra mot hamnen så lägg till några dagar för att få fram tiden tillbaka till hamnen) 1941.)..
På min fjärde sänkte jag inget, men fick ta igen det på den femte då jag sänkte hela två skepp! 8O
Totalt antal tonnage sänkt på det femte uppdraget är 4385, två mindre fraktskepp.. Patrullerade området utanför Irland, grid AL38. Verkar vara ganska mycket trafik just där, båtarna sänktes i grid AL63 resp AL3.

Skriv svar