Krigsfilmer
-
- Medlem
- Inlägg: 102
- Blev medlem: 31 augusti 2003, 20:41
- Ort: stockholm
- L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
volgar: Vadå fjantig, historien har åtminstånde lite troverdighet, och folk dör till höger och vänster, och de är inte mr noname som dör. Med lite filosofi när de träffar de civila-ryssarna, varför slåss vi mot dessa trevliga människorna.
Vad är det för fel på slutet? tycker du inte karaktärenas handlande passar in? verkar det osanolikt? knappast.....
Men som sakt baksidan på fodralet är en riktig super katastrof, men när hittade du en film med en vättig bakside text.
Döden på larfötter är inte den bästa filmen men defenetivt inte den sämsta.
Vad är det för fel på slutet? tycker du inte karaktärenas handlande passar in? verkar det osanolikt? knappast.....
Men som sakt baksidan på fodralet är en riktig super katastrof, men när hittade du en film med en vättig bakside text.
Döden på larfötter är inte den bästa filmen men defenetivt inte den sämsta.
Det var fler inlägg än vad trodde det skulle vara.
Så jag har sammanstält en liten lista, Filmen får ett poäng om den är nämnd som bästa film och ett minus om den är nämnd som sämsta.
1 Stalingrad (6)
2 Das Boot (5)
3 Saving Privat Ryan (4)
4 Finska vinterkriget (1)
Talvisota
Den Tunna Röda Linjen
Den Stora Flykten
5 Järnkorsett (0)
6 TrippleCross (-1)
When Trumpetsfade
Musquito Divisinen
Enemy At The Gates
7 U-571 (-2)
8 Pearl Harbor(3)
Windtalkers
9 Döden på Larvfötter
Så jag har sammanstält en liten lista, Filmen får ett poäng om den är nämnd som bästa film och ett minus om den är nämnd som sämsta.
1 Stalingrad (6)
2 Das Boot (5)
3 Saving Privat Ryan (4)
4 Finska vinterkriget (1)
Talvisota
Den Tunna Röda Linjen
Den Stora Flykten
5 Järnkorsett (0)
6 TrippleCross (-1)
When Trumpetsfade
Musquito Divisinen
Enemy At The Gates
7 U-571 (-2)
8 Pearl Harbor(3)
Windtalkers
9 Döden på Larvfötter
- Raskolnikov
- Medlem
- Inlägg: 116
- Blev medlem: 18 november 2003, 17:35
- Ort: Östergötland
Ok jag väljer flera för jag kan inte bestämma mig!
Bästa: The Thin Red Line och Stalingrad
Sämsta: Saving Private Ryan, Den Längsta Dagen, U-571, Pearl Harbour, The Iron Cross m. f
Bästa: The Thin Red Line och Stalingrad
Sämsta: Saving Private Ryan, Den Längsta Dagen, U-571, Pearl Harbour, The Iron Cross m. f
Senast redigerad av 2 Raskolnikov, redigerad totalt 10 gång.
-
- Tidigare medlem
- Inlägg: 373
- Blev medlem: 20 november 2003, 16:33
- Ort: Sverige
Talvisota och Finska vinterkriget är samma.Nizze skrev:Det var fler inlägg än vad trodde det skulle vara.
Så jag har sammanstält en liten lista, Filmen får ett poäng om den är nämnd som bästa film och ett minus om den är nämnd som sämsta.
1 Stalingrad (6)
2 Das Boot (5)
3 Saving Privat Ryan (4)
4 Finska vinterkriget (1)
Talvisota
Den Tunna Röda Linjen
Den Stora Flykten
5 Järnkorsett (0)
6 TrippleCross (-1)
When Trumpetsfade
Musquito Divisinen
Enemy At The Gates
7 U-571 (-2)
8 Pearl Harbor(3)
Windtalkers
9 Döden på Larvfötter
MVH
Gustav
-
- Tidigare medlem
- Inlägg: 373
- Blev medlem: 20 november 2003, 16:33
- Ort: Sverige
- Raskolnikov
- Medlem
- Inlägg: 116
- Blev medlem: 18 november 2003, 17:35
- Ort: Östergötland
cortex skrev:
Då är det väll lika bra att jag uppdaterar listan.
1 Stalingrad (7)
2 Das Boot (6)
3 Saving Privat Ryan (4)
4 Finska vinterkriget (3)
5 Den Tunna Röda Linjen (1)
A bridgeto far (1)
Den Stora Flykten (1)
Scindlers list(1)
Örnnestet(1)
The Bunker (1)
6 Den längsta dagen(0)
7 Järnkorsett (-1)
8 TrippleCross (-1)
When Trumpetsfade (-1)
Musquito Divisinen (-1)
9 Enemy At The Gates (-2)
10 U-571 (-3)
Windtalkers (-3)
11 Pearl Harbor(-4)
12 Döden på Larvfötter (-6)
Något som förvånar mig är att Saving Privat Ryan är så höckt uppe på listan med tanke på den hårda kretik den fått på detta forum
Mistänkte det, men vågade inte chansa, så för enkelhetens skull skriver vi den svenska titteln.Talvisota och Finska vinterkriget är samma.
Då är det väll lika bra att jag uppdaterar listan.
1 Stalingrad (7)
2 Das Boot (6)
3 Saving Privat Ryan (4)
4 Finska vinterkriget (3)
5 Den Tunna Röda Linjen (1)
A bridgeto far (1)
Den Stora Flykten (1)
Scindlers list(1)
Örnnestet(1)
The Bunker (1)
6 Den längsta dagen(0)
7 Järnkorsett (-1)
8 TrippleCross (-1)
When Trumpetsfade (-1)
Musquito Divisinen (-1)
9 Enemy At The Gates (-2)
10 U-571 (-3)
Windtalkers (-3)
11 Pearl Harbor(-4)
12 Döden på Larvfötter (-6)
Något som förvånar mig är att Saving Privat Ryan är så höckt uppe på listan med tanke på den hårda kretik den fått på detta forum