Annektera länder i EU2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
AceRimmer
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 29 mars 2002, 12:12

Annektera länder i EU2

Inlägg av AceRimmer » 13 juni 2002, 19:53

Fungerar det inte som i EU 1? Jag erövrade alla Danmarks områden, fast jag kundeändå inte annektera landet :( Detta trots att Danmark inte har någon guldsköld. Vad gör jag för fel?


En annan sak jag tycker mig märka är att pengarna inte på länga vägar räcker lika bra som dom gjorde i ettan. de ärt svårare att tjäna och går åt fortare. Någon som har tips?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 13 juni 2002, 20:00

Först måste du kräva alla hans län utan den, som huvustaden är i. Efter du har gjort det så kan du anfalla igen och annektera länet igen.

Jag har faktiskt inte ett bra svar på din andra fråga du får pröva dig fram, men jag kan ge dig ett tips: Trupper kostar ganska mycket pengar om du har några, som du inte behöver så ta disband på dem.

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Pengar..

Inlägg av Someone » 13 juni 2002, 20:23

Glöm inte att så FORT det är fred dra ner trupp och flott underhållet från 100 till 50% (senare i spelet kan man kriga med truppunderhåll nere på 50% utan problem, moralen är lägre då dock)

Dessutom är det ju TRADE som är nyckeln till big bucks.. forska fram monopol så fort det går och fixa monopol i ett par CoT.. det ger fett med stålar.. att själv innehå några CoT skadar inte heller kan jag säga!

Få ner inflationen är oxå mycket mycket viktigt.. bara forska fram Mayors och sen bygga det överallt..

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 13 juni 2002, 21:33

Jag har själv märkt att Murarna man bygger runt städerna har blivit dyrare. I EU1 kostade en mur alltid 100 rubel/riksdaler oavsett vilken nivå!

EU1
mur på nivå 1: 100kr
mur på nivå 2: 100kr
osv.....

EU2
mur på nivå 1: 100kr
mur på nivå 2: 200kr
osv....

Så att bygga murar har blivdyrare, så mitt råd är att bara befästa städer mot ett annat land,viktiga städer, huvudstaden och vid utsatta läggen!

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 13 juni 2002, 21:42

Anno skrev:Jag har själv märkt att Murarna man bygger runt städerna har blivit dyrare. I EU1 kostade en mur alltid 100 rubel/riksdaler oavsett vilken nivå!

EU1
mur på nivå 1: 100kr
mur på nivå 2: 100kr
osv.....

EU2
mur på nivå 1: 100kr
mur på nivå 2: 200kr
osv....

Så att bygga murar har blivdyrare, så mitt råd är att bara befästa städer mot ett annat land,viktiga städer, huvudstaden och vid utsatta läggen!
Självfallet.. att göra det dyrare per nivå är helt logiskt då det borde kosta mycket mer att bygga på en stenmur med torn (lev 3) än ett stängsel (lev 1) :)

Så man kan gott skippa murar i mitten av landet.. dock bör man alltid ha minst level1 för att om uppror sker tar ju bondearméerna över icke-befästa städer..

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 13 juni 2002, 22:17

Så att bygga murar har blivdyrare, så mitt råd är att bara befästa städer mot ett annat land,viktiga städer, huvudstaden och vid utsatta läggen!
Pah! :) Just nu spelar jag Spanien och är på mitten av 1700-talet. Jag är så rik att jag enbart för att slösa pengar bygger murar i alla provinser, och snart har alla provinser högsta nivån. Jag innehar f.ö. hela Sydamerika. Snart har jag även manufacturies på alla provinser. 8)

/Johan

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 13 juni 2002, 22:20

Johan Elisson skrev:
Så att bygga murar har blivdyrare, så mitt råd är att bara befästa städer mot ett annat land,viktiga städer, huvudstaden och vid utsatta läggen!
Pah! :) Just nu spelar jag Spanien och är på mitten av 1700-talet. Jag är så rik att jag enbart för att slösa pengar bygger murar i alla provinser, och snart har alla provinser högsta nivån. Jag innehar f.ö. hela Sydamerika. Snart har jag även manufacturies på alla provinser. 8)

/Johan
Oas har jag ett spel där det är 1780.. är Sverige.. hela skandinavien, har istort sett hela polen, litauen, tyskland, halva frankrike, halva england.. HELA usa, hela Sydamerika och hela Afrika.. samt delar av indien

Spanien, Frankrike, Eng o Ryssland är vasaller..

Ganska trist att spela nu ;-) Men kul att Svenska blev världsspråket..

Användarvisningsbild
Mats
Medlem
Inlägg: 699
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:23
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av Mats » 13 juni 2002, 22:22

Someone skrev:Så man kan gott skippa murar i mitten av landet.. dock bör man alltid ha minst level1 för att om uppror sker tar ju bondearméerna över icke-befästa städer..
Tack för den. :) Jag har legat sömnlös och undrat varför vissa städer faller direkt och vissa belägras. Nu vet jag.

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 13 juni 2002, 22:50

Mats skrev:
Someone skrev:Så man kan gott skippa murar i mitten av landet.. dock bör man alltid ha minst level1 för att om uppror sker tar ju bondearméerna över icke-befästa städer..
Tack för den. :) Jag har legat sömnlös och undrat varför vissa städer faller direkt och vissa belägras. Nu vet jag.
Så lite så..

:lol:

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 mars 2002, 19:35
Ort: Reichsgau Niederdonau

Inlägg av Ostmark » 14 juni 2002, 08:53

Someone skrev:
Mats skrev:
Someone skrev:Så man kan gott skippa murar i mitten av landet.. dock bör man alltid ha minst level1 för att om uppror sker tar ju bondearméerna över icke-befästa städer..
Tack för den. :) Jag har legat sömnlös och undrat varför vissa städer faller direkt och vissa belägras. Nu vet jag.
Så lite så..

:lol:
Hm, gör dom inte det likt förbannat även fast du har lvl 2305 på befästningen? Händer titt som tätt för mig iaf, och det är mindre roligt att anfalla en befäst stad som verkar ha 88:or samt Nebelwerfer uppe i tornen..
Mvh
Ostmark

Användarvisningsbild
Mats
Medlem
Inlägg: 699
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:23
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av Mats » 14 juni 2002, 08:56

En annan liknande fråga dyker upp i mitt huvud. Hur är det egentligen när man bygger till exempel en mur eller försöker konvertera en region och det bli uppror. Är det så att det pågåend projektet uppör då? Ibland verkar det göra det och ibland inte.

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Uppror

Inlägg av Someone » 14 juni 2002, 11:28

Ostmark skrev:
Someone skrev:
Mats skrev:
Someone skrev:Så man kan gott skippa murar i mitten av landet.. dock bör man alltid ha minst level1 för att om uppror sker tar ju bondearméerna över icke-befästa städer..
Tack för den. :) Jag har legat sömnlös och undrat varför vissa städer faller direkt och vissa belägras. Nu vet jag.
Så lite så..

:lol:
Hm, gör dom inte det likt förbannat även fast du har lvl 2305 på befästningen? Händer titt som tätt för mig iaf, och det är mindre roligt att anfalla en befäst stad som verkar ha 88:or samt Nebelwerfer uppe i tornen..
Det beror på upprorsarméns storlek.. om de är tillräckligt stora tar de över staden om den är under en viss level på befästningen... Typ ofta tar tex upprorshärar som är över 10'' över level1 befästningar..

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 14 juni 2002, 11:29

Mats skrev:En annan liknande fråga dyker upp i mitt huvud. Hur är det egentligen när man bygger till exempel en mur eller försöker konvertera en region och det bli uppror. Är det så att det pågåend projektet uppör då? Ibland verkar det göra det och ibland inte.
Tas staden över av upprorsarmén så försvinner pågående byggen.. har man därmot en skyddande armé i provinsen som slår ner upproret försvinner ej bygget...

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 14 juni 2002, 14:58

Ostmark skrev:
Someone skrev:
Mats skrev:
Someone skrev:Så man kan gott skippa murar i mitten av landet.. dock bör man alltid ha minst level1 för att om uppror sker tar ju bondearméerna över icke-befästa städer..
Tack för den. :) Jag har legat sömnlös och undrat varför vissa städer faller direkt och vissa belägras. Nu vet jag.
Så lite så..

:lol:
Hm, gör dom inte det likt förbannat även fast du har lvl 2305 på befästningen? Händer titt som tätt för mig iaf, och det är mindre roligt att anfalla en befäst stad som verkar ha 88:or samt Nebelwerfer uppe i tornen..
Varför använder du inte tjocka bertha eller långe Jan för att förstöra deras befästningsverk!!! :D

Användarvisningsbild
Mathias Forsberg
Medlem
Inlägg: 2986
Blev medlem: 28 mars 2002, 15:09
Ort: Stockholm

Re: Uppror

Inlägg av Mathias Forsberg » 17 juni 2002, 20:03


Det beror på upprorsarméns storlek.. om de är tillräckligt stora tar de över staden om den är under en viss level på befästningen... Typ ofta tar tex upprorshärar som är över 10'' över level1 befästningar..
Inte enbart... det finns alltid en liten chans att garnisonen går med i upproret, även om det är ett lvl 6 fort i en liten stad.

/Forsberg (betatestare)

Skriv svar