Hejsan!
Efter att ha läst lite artiklar verkar det som en airbrush är att föredra vid modellbyggen. Kan ni berätta lite vad det är för något, och vad den drivs med.
Har kollat runt och hittat en billig här: http://www.biltema.se/products/product. ... emId=17664
Kan den vara något att ha? Hur funkar det med färg, kan man använda vanlig Humbrol färg? Måste man vara utomhus när man sprayar?
Airbrush
Passa dej för sånna där färgsprutor. Köp en Badger Airbrush hos Rebell istället, dom är kanske lite dyrare men fantastiskt mycket bättre.
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
Re: Airbrush
Ska du använda humbrol färg så tunna ut den med thinner och ska du spruta med tamiya färg så spä ut den med t-röd.sandgren skrev: Hur funkar det med färg, kan man använda vanlig Humbrol färg? Måste man vara utomhus när man sprayar?
På vintrarna brukar jag sitta inne på toaletten
En cool grej med tejp är att om man river det får man sånt där "ojämnt i kanterna slarv-ryss/WW2/östcammo" och om man använder raka tejpbitar kan man få ett coolt kantigt svenskt cammo, annars målar jag bara "på intutuion" när det gäller cammo, länns bättre så
och det blir bra faktiskt. (OBS använd endast spruta om du har tejp, utom för tyskt fläckigt nattcammo från WW2) Jag har en 1M lång B1B modell(största revell gör) som ska vara jämnt mörkgrå, vad rekommenderar ni fär färger/spruta?