Tyskland segrar i VK2

Diskussioner om alternativa vägar historien kunde ha tagit.
Skriv svar
Oscar E
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: 25 augusti 2005, 19:48
Ort: Västra kusten

Tyskland segrar i VK2

Inlägg av Oscar E » 3 februari 2007, 00:03

Hejsan allesammans.
Jag har ett litet delikat problem jag hoppas kunna få hjälp med här.
Det är så att jag har ett strre projekt i Svenska B-kursen nu. Det är att skriva en längre berättelse.
Jag har tänkt mig att den ska utspelas i en värld där Tyskland segrade i VK2. Själva berättelsen utspelar sig ca 50 år efter kriget.

Nu är det som så att jag ibland handlar innan jag tänker, och jag insåg snart att jag inte har den blekaste aning om hur ett Europa skulle se ut 40-50 år efter en tysk seger i kriget.

Så därfär vänder jag mit hit, där jag hoppas få svaren på denna fråga.

Passar ochså på att ursäkta mig om det visar sig att jag har lagt tråden på heelt fel ställe.

MvH
Oscar.

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Inlägg: 5323
Blev medlem: 22 mars 2003, 10:05
Ort: Mer Lund än Moskva
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 3 februari 2007, 00:13

Om du vill ha inspiration rekomenderar jag Faderland av Robert Harris, utspelar sig i Berlin efter att Tyskland vunnit kriget.

/Martin

Oscar E
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: 25 augusti 2005, 19:48
Ort: Västra kusten

Inlägg av Oscar E » 3 februari 2007, 00:28

Martin Lundvall skrev:Om du vill ha inspiration rekomenderar jag Faderland av Robert Harris, utspelar sig i Berlin efter att Tyskland vunnit kriget.

/Martin
Har hört talas om den. Ska se om jag inte har den nere i någon av päronens bokhyllor.

Men jag passar på att ställa någon följdfråga;
Hur skulle världen se ut 50 år efter att tyskland segrat? Vilken ställning skulle USA ha?
Vart skulle Tyskland ha expanderat efter seger i Europa och Ryssland?
Viljen ställning får Japan?

Användarvisningsbild
eugenlitwin
Medlem
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 september 2006, 02:15
Ort: Stor Litwa
Kontakt:

Inlägg av eugenlitwin » 3 februari 2007, 12:39

Tyskland tåg Moskva sedan Ural, då skulle det inte finnas mera ett Stalins land mera på kartan, UK skulle kapitulera nästan direkt, sedan skulle USA komma… då tror jag Tyskland inte skulle existera mera även efter 50 år. Efter 50 år tyskarna skulle vara som kurder, eller dem skulle bara ha ett litet hemland i mellanöstern som alla hotar

Skriv svar