Stamtavlor på CD-rom

Diskussioner kring släktforskning.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ralf Palmgren
Medlem
Inlägg: 2287
Blev medlem: 17 juli 2004, 16:03
Ort: Helsingfors

Stamtavlor på CD-rom

Inlägg av Ralf Palmgren » 14 juli 2008, 21:30

I dag köpte jag "Stamtavlor på CD-rom" från Riddarhuset. Den är baserad på Gustaf Elgenstiernas legendariska genealogiska standardverk "Den introducerade svenska Adelns ättartavlor". Dessutom verkar den ha en uppföljning med information ända fram till år 2002. Den var inte äns dyr! Kostar bara 2500:-. Har någon av er använt CDn? Vad tycker ni? På Riddarhuset verkar de också använda det här programet hellre än Elgenstierna i bokform. Så vad anser ni?

Targenor
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: 17 november 2005, 08:50
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: Stamtavlor på CD-rom

Inlägg av Targenor » 24 juli 2008, 22:30

Ralf Palmgren skrev:I dag köpte jag "Stamtavlor på CD-rom" från Riddarhuset. Den är baserad på Gustaf Elgenstiernas legendariska genealogiska standardverk "Den introducerade svenska Adelns ättartavlor". Dessutom verkar den ha en uppföljning med information ända fram till år 2002. Den var inte äns dyr! Kostar bara 2500:-. Har någon av er använt CDn? Vad tycker ni? På Riddarhuset verkar de också använda det här programet hellre än Elgenstierna i bokform. Så vad anser ni?
Att dom avänder cdn mer än boken har sitt givna svar, lättare att söka och förvara tex.
Själv har jag inte använt skivan då jag inte har haft något direkt intresse för Adeln på det sättet.

Skriv svar