Namn åt de döda, de som dog mellan 1901-46

Diskussioner kring släktforskning.
Skriv svar
Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 11932
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Namn åt de döda, de som dog mellan 1901-46

Inlägg av Stefan Lundgren » 18 juni 2008, 14:12

Så heter en projekt som just nu pågår och det finns en del luckor kvar. Det är som det har blivit nämnt tidigare på forumet, en framtida databas över dem som dog mellan 1901-46.

Läs mer på följande hemsida: http://www.genealogi.se/dodb/

Jag försöker fylla ut lite grann på min egen hemsida.
Men om ni vill delta eller bidrag med någonting så kan ni alltid göra det på något vis.

Stefan

Targenor
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: 17 november 2005, 08:50
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: Namn åt de döda, de som dog mellan 1901-46

Inlägg av Targenor » 24 juli 2008, 22:32

Stefan Lundgren skrev:Så heter en projekt som just nu pågår och det finns en del luckor kvar. Det är som det har blivit nämnt tidigare på forumet, en framtida databas över dem som dog mellan 1901-46.

Läs mer på följande hemsida: http://www.genealogi.se/dodb/

Jag försöker fylla ut lite grann på min egen hemsida.
Men om ni vill delta eller bidrag med någonting så kan ni alltid göra det på något vis.

Stefan

Jag ska titta på de där, men har för mig att de förut varit att man ska "adoptera" en socken för att kunna hjälpa hade kanske varit bättre om folk kunnat skicka in sina uppgifter.
Räcker ju med att kolla i forskningen så har man en hel del personer döda under dessa år.

Dock ser jag att det är kunnigt folk som "adopterat" Magnus Johansson har tex adopterat Ådals-Liden och han har en hel del info om den socken

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 11932
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Re: Namn åt de döda, de som dog mellan 1901-46

Inlägg av Stefan Lundgren » 14 augusti 2008, 18:22

Jo, man kan bli värd åt en eller flera socknar.......Det kan nog vem som helst bli, antar jag.
Men då skall det vara ett helhjärtat arbete, det skall man icke förglömma.

Stefan

Skriv svar