Behöver hjälp med adelssköld
- Hohenzollern
- Medlem
Behöver hjälp med adelssköld
Hej!
Jag letar efter adelsskölden efter nr 519, Trafvenfelt. Besökte riddarhuset i somras men skölden satt så högt upp att jag inte kunde se någonting, dessutom ville skölden sig ej finnas i riddarhusets böcker. Trafvenfelt var en obetitlad adel ev lågadel.
Jag letar efter adelsskölden efter nr 519, Trafvenfelt. Besökte riddarhuset i somras men skölden satt så högt upp att jag inte kunde se någonting, dessutom ville skölden sig ej finnas i riddarhusets böcker. Trafvenfelt var en obetitlad adel ev lågadel.
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Tycker att efternamnet låter bekant, Eigenstiernas ättetavlor eller möjligen sökning i tidskrifterna "Personhistorisk tidskrift" och "Släkt och Hävd". Nånstans i dessa har jag stött på namnet, jag kanske kan göra en sökning till i veckan om jag hinner, men det hindrar väl inte någon annan att göra det.
Stefan
Stefan
Trafvenfelt är introducerad så den finns med i Elgienstierna. Jag har 48 Trafvenfelt i min släktdatabas, men jag vet ju inte om Hohenzollern är intresserad av något mer och vad det i sådana fall kan vara. Planting-Bergloo, Wäsström, Beck-Friis, Barck, Egerström är några släkter som är ingifta i ätten Trafvenfelt.
- Ralf Palmgren
- Medlem
- Hohenzollern
- Medlem
Tackar så hemskt mycket för hjälpen!
Tänkte be riddarhuset om en scannad a4 av adelsskölden. För de intresserade är jag släkt med Trafvenfelt på min mors sida, och finner i mitt släktträd att Trafvenfelt gifte in sig med den urgamla släkten Stråle. Just att Stråle gifte sig med Trafvenfelt ´gör att flertalet högadliga släkter finns med i släkträdet. Icke i rakt nedstigande led skall tilläggas.
Tänkte be riddarhuset om en scannad a4 av adelsskölden. För de intresserade är jag släkt med Trafvenfelt på min mors sida, och finner i mitt släktträd att Trafvenfelt gifte in sig med den urgamla släkten Stråle. Just att Stråle gifte sig med Trafvenfelt ´gör att flertalet högadliga släkter finns med i släkträdet. Icke i rakt nedstigande led skall tilläggas.
- Ralf Palmgren
- Medlem
- Hohenzollern
- Medlem