Om nu alla dessa foton vore fejk för att se snyggare ut, än sen då? Då kan man väl gratulera till att ha avslöjat förfalskade propagandabilder i bästa fall, men hur kan ni vända det till att hela månlandningen är fejk? Uppriktigt sagt så tror jag att det vore konstigt om inte en hel del bilder och redogörelser vore s.a.s förfalskningar, dessutom var ju inte Photoshop allmängods på den tiden.Jag kan ingenting om rymden eller fotografering, dessutom kan jag ha missat något väsentligt i tråden men jag undrar om ljuset på bilden verkar konstgjort så kanske det är så? Om man ska föreviga det största tekniska framsteget någonsin kanske man var mån om att få ett väl klart och vackert foto till rymdkapplöpningspropagandan med hjälp av strålkastare.
För övrigt är väl många propagandistiska foton förfalskningar, just för att få till den perfekta bilden, flaggresningen på Iwo Jima fotades senare i efterhand, likaså flaggresningen på riksdagshuset i Berlin. Den som reste flaggan i Berlin hade väl en massa klockor på ärmen trots att Röda armén inte sysslade med plundring - men erövringen av Berlin är väl sann trots det. Kanske månlandningstvivlarna har rätt i sina kritiska betraktelser? Det är inte otroligt att man försökt förbättra verkligheten och försökt skapa bättre bilder än man fick i verkligheten? Men det förändrar väl inte det faktum att månlandningen har ägt rum för det!
Samtidigt vill jag med respekt betona att Nord också deklarerat denna förutsättningslösa hållning i de tidigare inläggen men verkar i polemikens hetta ha anslutit sig till konspirationens läger rakt av.