Världens fulaste bil ?
-
- Medlem
Re: Världens fulaste bil ?
Saab-bilen tror jag nog får det lettiska priset som fulaste nuvarande bil. Det är den enda bil som brukar betecknas "Frog Bottom". Den har inte slagit i Lettland.
-
- Medlem
Ähum... är du inte lite tråkig nu, visst har varje bilmärke hostat ur sig något fult, men generallt.....Dalmas skrev:Fast man skulle kunna göra det enkelt för sig: fulast är valfri amerikansk bil från pontonkarossens införande. Dessutom är det dåliga konstruktioner. Amerikanerna liksom ryssarna kunde åka till månen och hem igen, men inte bygga en anständig bil. Undantagna är möjligtvis vissa Vettar och AMC Pacer.
- Medlem
Ryssarna åkte aldrig till månen.Dalmas skrev: Amerikanerna liksom ryssarna kunde åka till månen och hem igen, men inte bygga en anständig bil.

/G:son
-
- Medlem
Allt som Alfa Romeo har byggt i modern tid.
(Det som Citroën byggde förr har däremot skyhög runkabilitet, och Saab 900, som nån nämnde tidigare, slipper också undan).
(Det som Citroën byggde förr har däremot skyhög runkabilitet, och Saab 900, som nån nämnde tidigare, slipper också undan).
-
- Medlem
VAZ Niva är bättre- och snyggare- än mycket som rullat ut ur de amerikanska bilfabrikerna.
Fotnot: Ni ska nog inte ta mig så mycket på allvar.
Fotnot: Ni ska nog inte ta mig så mycket på allvar.

-
- Medlem
Detta är en grotesk bil :
men den är inte fulDu har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Medlem
Den här är mera en grotesk Vespa än en grotesk bil.
Gudskepris för ordet kabinscooter.
Gudskepris för ordet kabinscooter.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Medlem
Jag tror, att spett har en vinnare där.

-
- Medlem
Scootacar tillverkades av Hunslet och är därmed immun mot allt utom villkorslös kärlek.
-
- Tidigare medlem
Så är det tydligen. Jag googlade fram en bild och hånade den lite. In kommer frun och utbrister; "-Vilken söt bil!"... Så man måste älska den.spett skrev:Scootacar tillverkades av Hunslet och är därmed immun mot allt utom villkorslös kärlek.

(microcarmuseum verkar ha ett filter mot länkar. Se här då http://microcarmuseum.com/tour/scootacar1.html)
Hunslet tycks inte lidit alltför stor skada, utan verkar finnas kvar idag: http://www.hunsletengine.com/
Senast redigerad av 2 Westrobothnian, redigerad totalt 26 gång.
-
- Medlem
Intresserade rekommenderas titta på sprängskissen av Allard Clippern i början denna tråd.
Där ser man att Clippern var trehjulig med två bak och att drivningen endast sker på babords bakhjul.
Efter att ha kört cykeltaxi några år är jag kompetent att uttala mig om den lösningen. Det är helt livsfarligt.
Jag har sett en sämre drivlina men den tar vi annan dag.
Clippern hade "intressanta" kurvegenskaper med bara föraren ombord. Fullastad hade den i stort sett inga köregenskaper, den gick sönder. Att förproduktions-exemplar är för svaga är ju inget nytt och går att ordna men när man biffar upp skelettet ökar vikten och då behövs en större motor... etc.
En överlevande Clipper hade nio ägare åren 1955 - 62. Eller kanske snarare sju för en bilhandlare fick tillbaks den från ursinniga köpare tre gånger !
Där ser man att Clippern var trehjulig med två bak och att drivningen endast sker på babords bakhjul.
Efter att ha kört cykeltaxi några år är jag kompetent att uttala mig om den lösningen. Det är helt livsfarligt.
Jag har sett en sämre drivlina men den tar vi annan dag.
Clippern hade "intressanta" kurvegenskaper med bara föraren ombord. Fullastad hade den i stort sett inga köregenskaper, den gick sönder. Att förproduktions-exemplar är för svaga är ju inget nytt och går att ordna men när man biffar upp skelettet ökar vikten och då behövs en större motor... etc.
En överlevande Clipper hade nio ägare åren 1955 - 62. Eller kanske snarare sju för en bilhandlare fick tillbaks den från ursinniga köpare tre gånger !