Adapter?
-
- Medlem
Adapter?
I dessa tider behöver man ju ett helt handbagage bara för alla laddare till div elektriska prylar (mobil, dator, kamera, MP3-spelare etc). I vilka stater behöver man en adapter? Tänkte det kunde vara intressant att sammanställa en sådan lista (finns säkert en någonstans redan) genom Skalmans globala expertis och utspridda diasporia.
-
- Stödjande medlem 2022
Alla de stater som har annorlunda vägguttag än i Sverige.
England, USA och de länder som har varit koloniserade av England eller tillhört Brittiska samväldet måste man har adapter, har för mig att jag läste det nånstans. Jag antar att resebyråer, konsulter och välsorterade affärer som säljer adapter känner till vilka stater man måste ta med en sådan till.
Stefan
England, USA och de länder som har varit koloniserade av England eller tillhört Brittiska samväldet måste man har adapter, har för mig att jag läste det nånstans. Jag antar att resebyråer, konsulter och välsorterade affärer som säljer adapter känner till vilka stater man måste ta med en sådan till.
Stefan
-
- Stödjande medlem 2022
-
- Redaktör och stödjande medlem 2024
Re: Adapter?
Jepp - http://kropla.com/electric2.htmMathias Forsberg skrev: ...finns säkert en någonstans redan.
MVH
Hans
-
- Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Domestic_A ... Ffrequency
Som synes finns det i huvudsak ca 12 huvudtyper av vägguttag, men dessutom i olika varianter (stor, liten, utan- och med jord osv)
Man kommer dock väldigt långt med en engelsk och amerikansk adapter.
I Storbritannien kan du använda "våra" kontakter om du är utrustad med mod och en tändsticka eller liknande för att sära på kontakten i det tredje hålet (nåt åt det hållet, så fick jag det att funka i alla fall)
Som synes finns det i huvudsak ca 12 huvudtyper av vägguttag, men dessutom i olika varianter (stor, liten, utan- och med jord osv)
Man kommer dock väldigt långt med en engelsk och amerikansk adapter.
I Storbritannien kan du använda "våra" kontakter om du är utrustad med mod och en tändsticka eller liknande för att sära på kontakten i det tredje hålet (nåt åt det hållet, så fick jag det att funka i alla fall)
-
- Medlem
Seek and though shall find. Danke schön!
-
- Redaktör och stödjande medlem 2024
Oder fragt Skalman Oftast enklare.Mathias Forsberg skrev:
Seek and though shall find. Danke schön!
MVH
Hans
-
- Stödjande medlem 2022
Varsogod, varför ville du veta om adapter, tänker du göra en långresa?Mathias Forsberg skrev:Seek and though shall find. Danke schön!
Stefan
-
- Medlem
-
- Saknad medlem †
-
- Medlem
-
- Medlem