bärbara datorer

Diskussioner kring teknikens utveckling genom tiderna och dess inverkan på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
gunship
Medlem
Inlägg: 1373
Blev medlem: 14 december 2004, 14:00
Ort: Stockholm

bärbara datorer

Inlägg av gunship » 13 juli 2006, 10:35

hur mycket hållbarare gjörs bärbara datorers [laptops] hårddiskar?

jag fick min neddragen av min kusin hela 77cm, pladastk på trägolvet och den klarade sig. de e 6-7 år gammal, förresten

Användarvisningsbild
cocteau
Medlem
Inlägg: 492
Blev medlem: 23 maj 2005, 14:36
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: bärbara datorer

Inlägg av cocteau » 13 juli 2006, 10:38

Dom tål säkert ett antal hundra G iallafall. Men det finns även bärbara datorer med tyndlöshetssensor som parkerar läshuvudena i hårddisken vid fall.Det är ju oftast det som går sönder i en hårddisk vid fall, antingen så böjs det eller så repar det ytan.
gunship skrev:hur mycket hållbarare gjörs bärbara datorers [laptops] hårddiskar?

jag fick min neddragen av min kusin hela 77cm, pladastk på trägolvet och den klarade sig. de e 6-7 år gammal, förresten

Användarvisningsbild
gunship
Medlem
Inlägg: 1373
Blev medlem: 14 december 2004, 14:00
Ort: Stockholm

Re: bärbara datorer

Inlägg av gunship » 13 juli 2006, 10:55

cocteau skrev:Dom tål säkert ett antal hundra G iallafall. Men det finns även bärbara datorer med tyndlöshetssensor som parkerar läshuvudena i hårddisken vid fall.Det är ju oftast det som går sönder i en hårddisk vid fall, antingen så böjs det eller så repar det ytan.
gunship skrev:hur mycket hållbarare gjörs bärbara datorers [laptops] hårddiskar?

jag fick min neddragen av min kusin hela 77cm, pladastk på trägolvet och den klarade sig. de e 6-7 år gammal, förresten
då behöver man inte vara så fasligt orolig iallafall. jag fick skräck när jag tog up den, samtidigt som jag kom ihåg hur enkelt de går sönder på stationära...

Skriv svar