bärbara datorer

Användarvisningsbild
gunship
Medlem

bärbara datorer

Inlägg av gunship » 13 jul 2006 09:35

hur mycket hållbarare gjörs bärbara datorers [laptops] hårddiskar?

jag fick min neddragen av min kusin hela 77cm, pladastk på trägolvet och den klarade sig. de e 6-7 år gammal, förresten

Användarvisningsbild
cocteau
Medlem

Re: bärbara datorer

Inlägg av cocteau » 13 jul 2006 09:38

Dom tål säkert ett antal hundra G iallafall. Men det finns även bärbara datorer med tyndlöshetssensor som parkerar läshuvudena i hårddisken vid fall.Det är ju oftast det som går sönder i en hårddisk vid fall, antingen så böjs det eller så repar det ytan.
gunship skrev:hur mycket hållbarare gjörs bärbara datorers [laptops] hårddiskar?

jag fick min neddragen av min kusin hela 77cm, pladastk på trägolvet och den klarade sig. de e 6-7 år gammal, förresten

Användarvisningsbild
gunship
Medlem

Re: bärbara datorer

Inlägg av gunship » 13 jul 2006 09:55

cocteau skrev:Dom tål säkert ett antal hundra G iallafall. Men det finns även bärbara datorer med tyndlöshetssensor som parkerar läshuvudena i hårddisken vid fall.Det är ju oftast det som går sönder i en hårddisk vid fall, antingen så böjs det eller så repar det ytan.
gunship skrev:hur mycket hållbarare gjörs bärbara datorers [laptops] hårddiskar?

då behöver man inte vara så fasligt orolig iallafall. jag fick skräck när jag tog up den, samtidigt som jag kom ihåg hur enkelt de går sönder på stationära...