Största fartyget byggt i Sverige

Diskussioner kring teknikens utveckling genom tiderna och dess inverkan på vår historia.
JohnT
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 1915
Blev medlem: 4 maj 2002, 14:44
Ort: Stockholm

Inlägg av JohnT » 22 november 2005, 18:09

Psilander skrev:Coolt, var har du fått modellerna ifrån. Jag har sett så små tenn modeller på eskader modeller i sthlm, är de därifrån?
När jag var liten så köpte jag modeller där och när min pappa var liten köpte han modeller där..

Nu kan man handla på internet, bästa länksidan är:
http://www.steelnavy.com/1250home.htm

Mvh
/John T.

JohnT
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 1915
Blev medlem: 4 maj 2002, 14:44
Ort: Stockholm

Inlägg av JohnT » 22 november 2005, 18:10

Hans skrev:Och jag tyckte jag var duktig när jag målade 1/285 vagnar i mönstermålning :oops:

Snyggt.

MVH

Hans
Det är du,
Jag har inte målat någon av de på fotot :oops: :oops:

/John T.

varjag
Saknad medlem †
Inlägg: 48101
Blev medlem: 24 april 2002, 12:53
Ort: Australien

Inlägg av varjag » 23 november 2005, 12:55

JohnT skrev:
Psilander skrev:Coolt, var har du fått modellerna ifrån. Jag har sett så små tenn modeller på eskader modeller i sthlm, är de därifrån?
När jag var liten så köpte jag modeller där och när min pappa var liten köpte han modeller där..

Nu kan man handla på internet, bästa länksidan är:
http://www.steelnavy.com/1250home.htm

Mvh
/John T.
Kul länk John T - med minnen.& Fullständigt OT! Hade aldrig mycken råd med Eskaders 1:1250 - men byggde egna i balsa. Hobbyboken 194? - hade anvisningar för ett 'spel' med modellerna med tonnage, artilleri/torpeder och fartpoäng. Som redan då helt förstörd, med kompisar, 'lika illa däran' - utvecklade vi spelet med finlir till modellernas exakta tonnage, beväpning, antal flygplan (javisst vi använde hangarfartyg också..), farter räckvidder....lalala. Morsan AVSKYDDE det hela - för hela vardagsrummet och hallen de-möblerades - det hela tog en dag! När vi upptäckte 'horisonten' - hängdes lakan för de lede fi - som bara kunde genomträngas med en kvick titt - via spaningsplan....sen fick morsan nog. Men det var kul så länge det varade,Varjag

Användarvisningsbild
stigman
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 23 november 2005, 19:23
Ort: nynäshamn

Inlägg av stigman » 17 december 2005, 22:02

Världens största kogg ligger i malmö hamn se medeltidsskeppen
Världens största vikingaskepp är skidbladner som byggdes på liljeholmen 24 m och nu hamnat i unst på shetland som museifartyg
jm

Richard J
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: 2 augusti 2003, 20:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Richard J » 20 januari 2006, 18:44

JohnT: Från vilket fabrikat är modellen av Visby?

Skriv svar