http://www.gremminger.se/service
MVH
Hans
Nej, det är nog tvärtom. Om ni tittar på den vita "visselpipan", det verkar ju som om smörjan kommer ut ur den i en enda sträng. Och valsen med tvärslån på som går efter uppenbarligen skär upp strängen in i bricketter.Stefan Lundgren skrev:Dom där "rektanglarna" ser lite "våta" ut.
Så jag skulle nog tippa på att det är en maskin för "ihopslagning" av ett material.
Stefan
Det är första gången jag ser en traktorliknande maskin, annars har jag bara läst om små lok som tjänstgör på torvbanor hos torvströindustrier, d v s industrilok. Tegel eller torv, det är frågan, men är det verkligen svensk industri på bilden?Stefan skrev:Nej, det är nog tvärtom. Om ni tittar på den vita "visselpipan", det verkar ju som om smörjan kommer ut ur den i en enda sträng. Och valsen med tvärslån på som går efter uppenbarligen skär upp strängen in i bricketter.Stefan Lundgren skrev:Dom där "rektanglarna" ser lite "våta" ut.
Så jag skulle nog tippa på att det är en maskin för "ihopslagning" av ett material.
Stefan
Gissar det är nåt slags torv-kombajn, den degiga torvmassan pressas ut och skärs upp, får sedan självtorka. Voilá.
Holger Gremmingers inlägg här.Stefan Lundgren skrev: Nu har jag gått med där, i vilken tråd hittade du den?
Stefan
Jag menar förstås tråden på Gremminger.Hans skrev:Holger Gremmingers inlägg här.Stefan Lundgren skrev: Nu har jag gått med där, i vilken tråd hittade du den?
Stefan
MVH
Hans
Jaså, kanske den med titeln ÅkermanhistorikStefan Lundgren skrev:
Jag menar förstås tråden på Gremminger.
Stefan