Inga fel alls. Det är väl förmodligen därför mojängprylen med grunkegenskaper är så ovanlig nu för tidenFranq skrev:
Så nu är det väl bara att sätta igång och börja baka bullar på varma plåtar antar jag, undrar vad det är för fel på gamla hederliga grytlappar?
Vad är det här för pryl?
- Markus Holst
- C Skalman
- Kontakt:
Felet med gamla hederliga grytlappar är att du inte ens med hederliga gamla grytlappar i händerna vill stoppa in de sistnämnda i en öppen låga. Med mojjen kan du agera på flamsäkert avstånd utan att bränna dig särdeles. Om jag minns rätt från bilderna finns det en öppen spis i moj-köket. Det var nog i den, eller i den troligen innanför eldan varandes (på den andra sidan öppna lågan) ugnen, som formerna skulle placeras med mojen, och sedan hämtas tillbaka.
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Nej, jag har inte sett det, ett alternativ är om Clas Ohlsson har gamla kataloger arkiverade.björnbane skrev:Har ni sett gamla clas ohlson kataloger liggandes på gården?
Tång för kastrering eller köksredskap, är det någon som har kommit fram till vad det är för verktyg?
Det har förekommit lite olika former av teorier.
En auktionsexpert kanske kan hjälpa till.
Stefan
- Belisarius
- Medlem
Jepp, Jag har för mig att de har alla kataloger uppe på huvudkontoret. Några har de gjort nytryck på och går att köpa. Mitt förslag är att du kollar med de här figurerna på http://www.clasohlsonfan.nu/
Har själv en bakgrund på företaget och har stött på en del kunder som har memorat kataloger genom åren och kan till och med räkna upp artikelnumret på varor från förr.
Och folk tycker jag har en konstig hobby som medeltidsliv.
Har själv en bakgrund på företaget och har stött på en del kunder som har memorat kataloger genom åren och kan till och med räkna upp artikelnumret på varor från förr.
Och folk tycker jag har en konstig hobby som medeltidsliv.