Hej
Åker till Luxemburg och skall bila runt i omgivningarna några dagar. Har ni några tips på sevärdigheter som har med WW1 coh WW2 att göra?
Tacksam för alla tips.
Erik
Luxemburg med omnejd
-
Hans
- Redaktör och stödjande medlem 2025
-
liljen
- Medlem
Re: Luxemburg med omnejd
Lyfter tråden då jag bytt jobb nyligen och en av våra kunder tydligen ligger i Luxemburg. Lär därmed bli minst ett besök från och med i höst där.
Av det som det länkades till ovan var det en länk som hade med något i själva Luxemburg att göra som fungerade. Finns det fler tips på att se och göra? Vill inte heller begränsa mig till sådant som rör just tiden runt världskrigen. Tidigmodern tid och renessäsans-perioden borde ha satt en del avtryck i detta jätteland.
Min terfarenhet av Luxemburg hittills inskränker sig till att jag tog en liten avstickare för att kunna bocka av landet som besökt och tanka billigare än i grannländerna. Fler verkade tänka på liknande vis så minns mest landet som ett ställe med stora och många mackar. Måste ju finnas fler skäl att vistas där.
Av det som det länkades till ovan var det en länk som hade med något i själva Luxemburg att göra som fungerade. Finns det fler tips på att se och göra? Vill inte heller begränsa mig till sådant som rör just tiden runt världskrigen. Tidigmodern tid och renessäsans-perioden borde ha satt en del avtryck i detta jätteland.
Min terfarenhet av Luxemburg hittills inskränker sig till att jag tog en liten avstickare för att kunna bocka av landet som besökt och tanka billigare än i grannländerna. Fler verkade tänka på liknande vis så minns mest landet som ett ställe med stora och många mackar. Måste ju finnas fler skäl att vistas där.
-
Hans
-
liljen
- Medlem
Tackar! Där fanns ju en hel del matnyttigt av lite av varje i en tråd som jag verkar ha missat tidigare.
Verkar som att det finns direktflyg Kastrup-Luxemburg. Antar att det är smidigaste vägen ner från Skandinavien.
Verkar som att det finns direktflyg Kastrup-Luxemburg. Antar att det är smidigaste vägen ner från Skandinavien.
-
Hans
Många av storflygplatserna i Europa har direktflyg till Luxemburg. Bror min brukar ta resan Linköping via Amsterdam men om du flyger från annan plats kan det finnas en bunt alternativ.
MVH
Hans
MVH
Hans
-
Hans
https://www.lux-airport.lu/fly/lux/
Och om som sagt är du beredd på ett byte finns många alternativ.
MVH
Hans
Och om som sagt är du beredd på ett byte finns många alternativ.
MVH
Hans