Ängsö Kyrka med sitt spökmöte....

Skriv svar
Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem
Inlägg: 3214
Blev medlem: 22 juni 2007, 10:13
Ort: Borlänge

Ängsö Kyrka med sitt spökmöte....

Inlägg av Anders Nyman » 20 augusti 2008, 20:23

Strax bredvid Spökslottet Ängsö slott strax utanför Västerås, så finns det en otroligt vacker kyrka som är värd ett besök, för den som tycker om att söka spöken i kyrkor. För där i denna kyrka så fick slottsfrun Britta Bååt en gång i tiden uppleva de dödas mässa.. www.werbeka.com/vasteras/bo/angsoks.htm Men det är väl ingen vanlig företeelse att man får se spöken i just en kyrka som det sägs att Britta Bååt gjort... :wink:

Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem
Inlägg: 3214
Blev medlem: 22 juni 2007, 10:13
Ort: Borlänge

Re: Ängsö Kyrka med sitt spökmöte....

Inlägg av Anders Nyman » 22 augusti 2008, 09:33

Karl XII:s häst "Brandklipparen",, ligger begravd vid slottsmuren som går mellan Ängsö slott och Ängsö Kyrkan.. Ligger mellan ett stort träd och muren.. :wink:

Skriv svar