Baltimore
- Belisarius
- Medlem
- Inlägg: 5093
- Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
- Ort: Utrikes
Baltimore
Bara i lös planering än så länge, men jag tänkte ev. åka till Baltimore några dar i augusti. Vad finns det att se på där som är intressant?
Army Ordnance Museum på APG (massor av leksaker!) och Fort Henry och maritiman är sånt jag kommer på, finns det mer?
Army Ordnance Museum på APG (massor av leksaker!) och Fort Henry och maritiman är sånt jag kommer på, finns det mer?
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Inlägg: 13585
- Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
- Ort: Uppland
- Kontakt:
Har du tittat på den där länken?
http://www.local.live.com
Själv har jag varit i Baltimore, var i det stora aquariumet vid hamnen och på järnvägsmuseet i staden. Som teknik- och tågintresserad åkte jag dit, jag kan lova dig att du inte åker därifrån besviken. Detta museum ligger i den gamla järnvägsstationen och ett annat tips är att exempelvis åka på den berömda bron Chekaspear Bay Bridge, väl synlig från hamnen i Baltimore.
Stefan
http://www.local.live.com
Själv har jag varit i Baltimore, var i det stora aquariumet vid hamnen och på järnvägsmuseet i staden. Som teknik- och tågintresserad åkte jag dit, jag kan lova dig att du inte åker därifrån besviken. Detta museum ligger i den gamla järnvägsstationen och ett annat tips är att exempelvis åka på den berömda bron Chekaspear Bay Bridge, väl synlig från hamnen i Baltimore.
Stefan
- Belisarius
- Medlem
- Inlägg: 5093
- Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
- Ort: Utrikes
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Inlägg: 13585
- Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
- Ort: Uppland
- Kontakt:
- Belisarius
- Medlem
- Inlägg: 5093
- Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
- Ort: Utrikes
Baltimore Maritime Museum kanske kan vara något: http://www.baltomaritimemuseum.org/ med WW II ubåten USS Torsk
http://www.hnsa.org/ships/torsk.htm
Är du bilburen, så är det inte långt till Camden i New Jersey där slagskeppet USS NEW JERSEY (BB-62) ligger förtöjd som museiefartyg.
http://www.hnsa.org/ships/bbnj.htm
http://www.hnsa.org/ships/bbnj.htm
Trevlig resa
http://www.hnsa.org/ships/torsk.htm
Är du bilburen, så är det inte långt till Camden i New Jersey där slagskeppet USS NEW JERSEY (BB-62) ligger förtöjd som museiefartyg.
http://www.hnsa.org/ships/bbnj.htm
http://www.hnsa.org/ships/bbnj.htm
Trevlig resa
- Belisarius
- Medlem
- Inlägg: 5093
- Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
- Ort: Utrikes
Det finns flera tunga örlogsfartyg på USA´s östkust, som är museiefartyg. Väljer du att åka söderut finns slagskeppet USS WISCONSIN (BB-64) i Norfolk, Virginia.
http://www.hnsa.org/ships/wisconsin.htm
http://www.hnsa.org/index.htm
MVH
http://www.hnsa.org/ships/wisconsin.htm
http://www.hnsa.org/index.htm
MVH
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Inlägg: 13585
- Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
- Ort: Uppland
- Kontakt: