Det finns riktigt mycket att se. En av de absolut trevligaste delarna av USA i min mening. Har varit där med jobbet ett par gånger förut, ska eventuellt dit privat lite senare i år.
Av städerna är SF betydligt trevligare än LA, så om ni hade tänkt er något city-moment med shopping etc skulle jag välja att tillbringa den tiden i San Francisco. De stora skillnaderna är att SF är en vacker stad, medan LA är ganska ful, och att det går att promenera och åka spårvagn i SF, i LA måste man ha bil.
Å andra sidan finns det gott om "theme parks" (Disneyland, Universal Studios etc) i närheten av LA, vilket kan göra detta område mer intressant om man har barn. Hollywood och Beverly Hills kan också vara roliga att titta på.
Vindistrikten i Napa och Sonoma Valley är trevliga om man gillar vin. Ca en timme nordost om SF har jag för mig.
Nordväst om SF finns en nationalpark med enorma redwood-träd som jag glömt namnet på, men den är sevärd.
Om man är data-/teknikintresserad är det mycket fascinerande att köra igenom Silicon Valley, ca 1/2-1 timme söder om SF.
Håller i allmänhet med Belisarius om att Highway 1/Highway 101 är betydligt roligare än motorvägen. Det finns ett par trevliga småstäder på kustvägen en bit norr om LA, bl a Carmel där Clint Eastwood varit borgmästare (eller om han fortfarande är det, vet inte).
Henrik