E-type ger Birka konkurens?

Skriv svar
Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Kontakt:

E-type ger Birka konkurens?

Inlägg av Franq » 13 januari 2006, 00:59

Jaha, nu sätter det igång igen. Är det månne nån som tror på disko-vikingar? Nån som tror dom kommer torska dit och åka och kolla om han får igenom det?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=3

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 13 januari 2006, 03:53

Varför så skeptisk? Personligen tror jag att Martin Eriksson har ett uppriktigt historiskt intresse och hederliga grunder till sin önskan. Det ska bli intressant att se hur det går.

mvh/ Daniel

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 13 januari 2006, 08:19

Visst är hans intresse äkta. Han har gjort en barn- eller åtminstone ungdomsbok Sveakampen, den blev väl ett dataspel också. Det är definitivt inte frågan om ett popsnöre som försöker fylla sin tid. (Farsan är ju förresten Bo G., han i Vetenskapens värld, vilket ju åtminstone inte talar emot att sonen har mer än BPM innanför pannbenet.)

Sen var det roligt att få veta att det finns någon som heter "Puh Frogner". Föräldrar kan vara grymma.

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Franq » 13 januari 2006, 13:11

Egentligen är jag inte så skeptisk till att det är just han som gör det (snarare så är ju hans bevisade historiska intresse bättre än att en valfri investerare á lá Bert Karlsson) slänger ihop nåt i playwood. Men det är just det... Vilka är sammarbetspartners?

Att han vänder sig till stockholms stad snarare än till museevärlden ger dåliga vibbar dock. Det visar at man är mer ute efter att skapa ett turistprojekt som ska vara kommersiellt gångbart.

Jag kanske är skadad av att ha sett hur dom förstörde Hova riddarvecka för en massa år sen, men jag skulle verkligen vilja se konkreta planer innan jag talade mig varm för ett sånt här jippo.

Löw och Hex, ska jag tolka ert försvar av Martin som person som att ni också är positiva till hela projektet?

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 13 januari 2006, 13:25

Jag tror också att han är seriös.
Att det skulle bli ett sommarland á la Bert tror jag inte på.
Men som med det mesta så måste det väl finnas ett visst vinstintresse i bakgrunden.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 13 januari 2006, 14:05

Franq skrev:Löw och Hex, ska jag tolka ert försvar av Martin som person som att ni också är positiva till hela projektet?
Nej. Mitt inlägg gällde personen, projektet har jag ingen uppfattning om. Att det skulle sitta fint med ett vikingamuseum i Stockholm är vi däremot flera som tyckt i annan tråd.

viewtopic.php?t=22194

Vad beträffar museifolket så har de givetvis massor att tillföra. Jag hoppas innerligt att ingen blir så putt av att inte tillfrågas allra först, eller av E-typens musikaliska karriär, eller något annat irrelevant, att de vägrar att ha med det hela att göra. Men om just det här specifika projektet tycker jag som sagt ingenting, än.

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 13 januari 2006, 14:45

Idén som Eriksson har tycker jag låter intressant så lite positiv är jag nog allt.

mvh/ Daniel

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 13 januari 2006, 19:50

Är det inte tyvärr så att man idag måste slänga in något kommersiellt intresse för att överhuvudtaget kunna få ett sådant projekt att överleva? Det gör mig lite ledsen i ögat om så är fallet... :cry:
För övrigt tror jag också att Martin har ett uppriktigt intresse, det är kanske farsans gener som ligger bakom det? :)
Andreas

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 24 januari 2006, 21:22

Artikel med preliminär skiss på Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm ... 98,00.html

mvh/ Daniel

Skriv svar