Vart ligger Musée des Blindés?

Berättelser om historiska sevärdheter och resor i historiens fotspår.
Skriv svar
e3d
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 5 februari 2004, 21:50
Ort: Borås

Vart ligger Musée des Blindés?

Inlägg av e3d » 4 juni 2004, 16:35

Min franska är mycket rostig, så jag kunde inte riktigt få ut platsen från deras hemsida. Om det är någon som skulle kunna vara vänlig och visa på en karta vart någonstans det ligger?
Är det någon som har varit där och kan berätta om eran vistelse där?

Tacksam för svar.

Johan Matsson
Medlem
Inlägg: 1000
Blev medlem: 27 juli 2003, 15:41

Inlägg av Johan Matsson » 9 juni 2004, 00:54

På deras kontaktsida anger de staden Saumur, var det det du undrade över? Bifogar en länk till en karta. Titta på väst-kusten och du ser staden Nantes. Sedan ser man tyvärr otydligt floden Loire som kommer österifrån och rinner ut i Atlanten. En bit in längs floden ligger Angers och sedan kommer Saumur. Jag var runt i Loire dalen förra sommaren och minns att det tog ett antal timmar att ta sig ner dit med tåg. 5-6 kanske från Paris men med lite omväg också. Tror att vi åkte från Gare Montparnasse i södra Paris. Nu vet jag inte 100% säkert om muséet ligger där (för jag har inte varit på muséet) men adressen går ju dit under kontaktlänken på deras hemsida:

Par Courrier :
Musée des Blindés
ou
Association des Amis du Musée des Blindés
1043, route de Fontevraud, 49400 - SAUMUR.


Par téléphone :
02 41 83 69 99

Par fax :
02 41 83 69 90

Par e-Mail :
museedesblindes@wanadoo.fr

Kan rekomendera Val de Loire också, mycket hisitoria som överallt i Frankrike, många slott. Chateau de Chemonceaux är värt ett besök. Har inressant historia från flera epoker.


Bild

Skriv svar